Lucias

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2008

JAG har stickat!!!

Av Maria - 26 oktober 2008 20:42

I går kväll stickade jag en mössa! Jo det är sant. Det tog bara några timmar. En grå långluva till 13-åringen som beställt den. Det var så himla kul!! Jag stickade rätt mycket när jag gick på gymnasiet men det var sällan något som blev klart. Mamma skrattade jämt åt mig och mina stickningar. Hur jag lade upp t ex 70 maskor och i slutänden hade 92. Det stämde aldrig. För två år sedan stickade jag ett par raggsockor till mig själv. Jättefina i superklatschigt garn. Nåja lite stora blev de men ändå bra för att vara första gången. Knåpade mig igenom mönstret och minns att jag hade ett satans sjå med att fatta vad bakre maskbåge var. Vet inte än i dag om jag fattat rätt men jag hoppas det hahahahaha!!! Sonen är i alla fall mer än nöjd med sin nya luva. Den har suttit på hela dagen. Nu saknar jag stickningen och kan tänka mig sticka något mer. En sjal eller en basker eller något annat roligt!! Och WOW vilka coola garner det finns nu för tiden! Jag vill ha allihop, lägga mig i en stor garnhärva och rulla runt (fniss).


Inte så tokig om jag får säga det själv : )

 
 
rosalucia

rosalucia

26 oktober 2008 20:55

Stilig!!! Och sonen nöjd..kan det bli bättre!
I dessa dagar gäller det att nappa direkt om ungarna(de stora)faktiskt kan tänkas sig att använda nåt man gjort själv..hm..

http://rosalucia.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lucia

26 oktober 2008 21:00

Rosalucia: Tackar : ) Jag blev faktiskt förvånad när han sa häromdagen att jag skulle sticka en mössa åt honom. Tyvärr verkar ingen av de andra i familjen vilja ha en likadan så jag får väl prova en annan modell nästa gång hahahaha!!!

 
Ingen bild

Persilaj

26 oktober 2008 23:49

Hurra du efterlängtade!!! Behöver som jag sa en rejäl dos av din härliga levnadsglada stil. Det har blivit ett BEHOV!
Men det dåliga samvetet kan du slänga i sjön! Klart bloggen ska komma sist! Det är bara vi som inte har ett liv som bloggar mycket! :D
Skönt, nu kan jag sluta fantisera om hemska älgolyckor eller blindtarmar eller andra hemskheter. (Sorry-jag har så jädra livlig fantasi!)
Skitsnygg mössa!!!!

 
Ingen bild

Lucia

27 oktober 2008 08:50

Persilja: Jag bockar och tackar allra ödmjukast : ) Näe inga älgolyckor här inte, tack å lov, ta i trä och tvi tvi tvi! Jag är jätteavundsjuk på er som "inte har något liv" (hahahahaha SKÄMT) som kan blogga så flitigt. Det vill jag med för det är ju så inspirerande. Idag är jag lite höstlovsledig med barnen så då kanske jag hinner göra ett inlägg eller två : )

 
kardemomme

kardemomme

27 oktober 2008 13:50

Så fine ting du har bestilt fra Persilja!
Helt nydelige farger..Og så fin lue som du har strikket..Gøy å strikke på tykke pinner så går det fort unna..Kreativitet genererer mer kreativitet så det skal bli morsomt å se om du lager noe nytt snart igjen :)
Det finnes så utrolig mye vakkert garn der ute at det er et problem å velge noen ganger! Ønsker deg en fin mandag :)
Hilsen Kardemomme :)

http://husetvedbekken

 
Ingen bild

Lucia

27 oktober 2008 16:06

Kardemomme: Roligt att du gillar luvan : ) Vi får väl se om det blir fler alster framöver. Vore kul och lätt (tror jag) att sticka en halsduk i härliga färger. Tycker också att det är väldigt rogivande att sticka, lite meditativt. Ha en bra måndag du med!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 25 november 2010 19:32

Gudars skymning så underbart det var i Göteborg härom veckan! Jag var där med jobbet på en mässa i fyra dagar. Självklart passade vi på att shoppa också OCH att besöka Prickig katt. En uuuuuuuunderbar affär med en fantastisk människa i form av kvinna...

Av Maria - 9 november 2010 18:19

...av lycka!!!! Har idag blivit ägare till förmodligen världens finaste, coolaste, härligaste väska! En "äkta" Persilja är det!!!! Det ni! Min fjärde i ordningen faktiskt och jag tycker att den slår alla rekord. Kommer definitivt bli favoriten. Den k...

Av Maria - 28 oktober 2010 20:20


Glömde berätta att jag även hade den finaste av klänningar på idag. Ett bra bak kräver sin klänning.      ...

Av Maria - 28 oktober 2010 20:04


Ikväll har jag bakat de finaste grahamsbullar ett öga har skådat. Om de dessutom är goda är det ett extra plus.        Grahamsbullar ( 10 st i receptet men jag gjorde 20 på en sats. De blev lagom stora) Det här behöver du: 50 g jäst 25 ...

Av Maria - 24 oktober 2010 16:26

Det minsta rummet i vårt hus är det jag är mest nöjd med faktiskt. Jag skulle nog inte passa att ha ett hus med massor av stora rum. Det blir på något vis så kalt och omysigt. Det minsta rummet är vårt sovrum och består i stort sett bara av en stor s...

Ovido - Quiz & Flashcards