Lucias

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2010

Jag syyyyyyyyyyr!

Av Maria - 21 oktober 2010 21:46

Eller syr och syr. Idag var första gången jag äntligen fick sätta mig vid symaskinen. Jag har börjat på kurs. En sykurs. Vi är knappt tio tjejer som träffas en gång i veckan i en syslöjdssal på en skola och syr. En av tjejerna är utbildad sömmerska så jag suger åt mig allt hon lär mig för att kunna sy lite grejer hemma också. Jag har hittat vad jag tror är det ultimata klänningsmönstret. Om det blir bra ska jag sy upp den i parti och minut, i jordens alla tyger, färger och mönster. Det är en omlottklänning med lång ärm som avslutas med en trumpet/volang längst ner. Omlott är en väldigt smickrande modell så jag har höga förväntningar på det här.


Jag har inte sytt efter mönster på en himlans massa år så det är en hel massa nytt för mig. Två tillfällen har gått åt till att rita och klippa ut mönster och lägga mönster på tyget. En himla massa mätande har det varit phu! Men nu har jag alltså äntligen satt nålen i tyget. Hade tänkt fota lite från kvällens omgång men glömde så klart bort det. Ska sy lite hemläxa den här veckan så bilder kommer framöver.


Dagens outfit är färgstark och luftig. Precis som de ska vá på en torsdá!


Tjolahopp!


    

 
 
Sanna

Sanna

22 oktober 2010 16:32

Åhh va skoj! Skulle också vilja gå på sykurs men det får bli när tiden räcker till.. =)

Tjusig outfit!

Kraaaam
Sanna

http://www.krimskramsan.bloggplatsen.se

Maria

22 oktober 2010 20:57

Riktig kul är det! Jag har inte så stort tålamod men har gett mig sjutton på att jag ska göra det här efter konstens alla regler den här första gången. Håll tummarna för att den blir bra : )
Kram och trevlig fredagkväll!

 
Sanna

Sanna

23 oktober 2010 10:30

SV: Låter skitkul! Det blir nog bra, du har ju i alla fall hjälp på plats.. Håller tummarna tills dom blir blå.. =)
Jag skapar lite allt möjligt, det som faller mig in..har aldrig något bestämt i förväg..blir det som jag har lust att pyssla med för stunden..provar gärna på nya saker så det kan bli lite vad som helst.. =)

Kraaaaaam och fortsatt trevlig helg!
Sanna

http://www.krimskramsan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Persilja

24 oktober 2010 23:09

Kuuul! Å jag som kanske ska leda en sykurs snart. "Hur man syr en personlig väska". :):):)

Maria

25 oktober 2010 21:30

Den kursen skulle jag vilja gå!!!!! Kanske jag kan telepatera mig upp till dig när du drar igång. Säg inte "kanske", det är klart att du ska leda en sån kurs. Kommer att bli överfullt av alla anmälda. Men bättre (för mig) är att köpa en färdig väska av dig :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 25 november 2010 19:32

Gudars skymning så underbart det var i Göteborg härom veckan! Jag var där med jobbet på en mässa i fyra dagar. Självklart passade vi på att shoppa också OCH att besöka Prickig katt. En uuuuuuuunderbar affär med en fantastisk människa i form av kvinna...

Av Maria - 9 november 2010 18:19

...av lycka!!!! Har idag blivit ägare till förmodligen världens finaste, coolaste, härligaste väska! En "äkta" Persilja är det!!!! Det ni! Min fjärde i ordningen faktiskt och jag tycker att den slår alla rekord. Kommer definitivt bli favoriten. Den k...

Av Maria - 28 oktober 2010 20:20


Glömde berätta att jag även hade den finaste av klänningar på idag. Ett bra bak kräver sin klänning.      ...

Av Maria - 28 oktober 2010 20:04


Ikväll har jag bakat de finaste grahamsbullar ett öga har skådat. Om de dessutom är goda är det ett extra plus.        Grahamsbullar ( 10 st i receptet men jag gjorde 20 på en sats. De blev lagom stora) Det här behöver du: 50 g jäst 25 ...

Av Maria - 24 oktober 2010 16:26

Det minsta rummet i vårt hus är det jag är mest nöjd med faktiskt. Jag skulle nog inte passa att ha ett hus med massor av stora rum. Det blir på något vis så kalt och omysigt. Det minsta rummet är vårt sovrum och består i stort sett bara av en stor s...

Skapa flashcards