Lucias

Direktlänk till inlägg 9 november 2010

Jag nästan svimmar...

Av Maria - 9 november 2010 18:19

...av lycka!!!! Har idag blivit ägare till förmodligen världens finaste, coolaste, härligaste väska! En "äkta" Persilja är det!!!! Det ni! Min fjärde i ordningen faktiskt och jag tycker att den slår alla rekord. Kommer definitivt bli favoriten. Den kom som vanligt helt fantastiskt inslagen i tidningspapper och rosaglittrigt tygband. Jag tänker att det måste vara väldigt roligt för brevbäraren att bära ut såna fina paket istället för postgula vadderade kuvert. Ja du ser Persilja, även posten måste gilla dina skapelser : ). Tyvärr glömmer jag varje gång i min iver att fota just paketet, så det blir ingen bild på det. Men det blir desto fler på innehållet. Se, njut och avundas!


  

Uuuuuuunderbar i cerise sammet!!! Såååå fina färger!


  

Fantastiska detaljer i form av virkade blommor...


  

...en liten sötnos som vågar kika lite över kanten. My god så fin!!!!


   

Ännu fler fina blommor och spetsar!


   

och en ljuvlig baksida. Lägg också märke till de snygga limegröna bollarna. Mums!


Till råga på allt hann jag få den i tid. Jag ska nämligen till Göteborg på jobb imorgon och några dagar framåt och hade hoppats på att få den till dess. Nu kan jag gå och svassa på de göteborgska gatorna med denna otroliga väska. Jag är så glad så att det inte är sant och vad ytligt det verkar. Jaa men det är faktiskt så just nu. Och jag låter det vara så eftersom jag mår bra av det. Puss till finaste Persilja som bidragit till detta välmående!


Oj höll på att glömma bonusen. Persilja är som en god fe som vet exakt vad du vill ha och lite till. I mitt paket fanns även en liten miniväska som jag inte hann fota innan batteriet till kameran la av. Men om jag säger att den är liten, blommig i rosa, vinrött och lime med en superhärlig lång frans längst ner, då ser ni väl den framför er. Eller hur? Tack, tack, tack!!!!!

 
 
Ingen bild

Persilja

9 november 2010 21:17

Åååå vad glad jag blir att du är så glad! Tänk vad en väska kan orsaka! :) Rooooligt!!!
Hörru! Hinner du hälsa på hos min nya idol? Jag är helt förtrollad av henne! Mallan på Prickig Katt alltså! Hälsa henne om du vågar dig fram! :)
Lyllo dig isåfall.

Maria

9 november 2010 22:26

Tänk vad härligt att vi båda blev så glada :))). Väskan är packad nu och den är så himla fin. Jag lovar att jag kommer att få kommentarer om den. Det får jag alltid när jag har någon av dina väskor. Du borde verkligen satsa på det där. Bort med jante, du har ju verklig talang! Jag ska absolut hälsa på hos Prickig katt, det har jag planerat. Klart jag vågar heja på Mallan och jag ska så klart hälsa från dig. Jag ska visa henne väskan också : ). Hon kommer att bli aaaaavis! Hoppas hon är där bara.
Gonatt på dig!

 
Ingen bild

Persilja

18 november 2010 22:18

Tog du inga bilder hos PK??? Och klänningen du köpte. Visa!!!

Maria

23 november 2010 20:19

Kommer kommer : )! Men du vart har hon tagit vägen Mallan???? Ska man bli orolig eller?

 
Ingen bild

Persilja

24 november 2010 21:50

Hon kommer inte i på sin admin på bloggen. Så det är lugnt. Vi behöver inte vara oroliga. :):):)

Maria

25 november 2010 19:31

Phu va skönt!! Jag har faktiskt varit lite orolig och tänkt att "ja det måste ju kunna hända att någon i bloggvärlden råkar ut för något och inte hörs av igen" Men inte härliga Mallan!!! Då är det bara att vänta på fler inspirerande inlägg. Själv ska jag också försöka få till nåt ; )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 25 november 2010 19:32

Gudars skymning så underbart det var i Göteborg härom veckan! Jag var där med jobbet på en mässa i fyra dagar. Självklart passade vi på att shoppa också OCH att besöka Prickig katt. En uuuuuuuunderbar affär med en fantastisk människa i form av kvinna...

Av Maria - 28 oktober 2010 20:20


Glömde berätta att jag även hade den finaste av klänningar på idag. Ett bra bak kräver sin klänning.      ...

Av Maria - 28 oktober 2010 20:04


Ikväll har jag bakat de finaste grahamsbullar ett öga har skådat. Om de dessutom är goda är det ett extra plus.        Grahamsbullar ( 10 st i receptet men jag gjorde 20 på en sats. De blev lagom stora) Det här behöver du: 50 g jäst 25 ...

Av Maria - 24 oktober 2010 16:26

Det minsta rummet i vårt hus är det jag är mest nöjd med faktiskt. Jag skulle nog inte passa att ha ett hus med massor av stora rum. Det blir på något vis så kalt och omysigt. Det minsta rummet är vårt sovrum och består i stort sett bara av en stor s...

Av Maria - 24 oktober 2010 16:17

På önskemål från Persilja kommer här en liten bildkavalkad på pallen i hallen. Den är inköpt på Åhléns i somras och förgyller vår trista hall med sina härliga färger.       Passar finfint mot den gröna väggen eller hur? Synd att golvet är så as...

Skapa flashcards