Lucias

Direktlänk till inlägg 16 november 2008

Rosa söndag!

Av Maria - 16 november 2008 14:12

Idag känner jag för en riktigt rosa söndag. Hm idag? Jag känner nästan alltid för rosa. Det är en underbar färg som verkligen får det att sjunga i mina ådror. Kaffe latte och vitt göre sig icke besvär i Lucias hus! Nåja lite vitt möjligen. Funderar ibland över om jag är svårstimulerad. Det ska verkligen mycket till för att jag ska bli så där översvallande lyckligt pirrig när jag tittar in i någon annans hem. Jag älskar krockar av alla de slag. För mig kan det få vara både blommigt, prickigt och andra mönster samtidigt och gärna i alla färger samtidigt också.

Gillar inte heller två lika. Det har jag bestämt för mig att jag skrivit om tidigare men det tål att upprepas. Två lika i fönstret går fetbort hos mig. Det gäller såväl lampor som blomkrukor. HA vad säger jag nu? Jag har ju inga blommor inomhus! Joo en orkidé (numera i vila) i sovrummet och en mårbacka pelargon som övervintrar på köksbordet just nu. Så det är ytterligare en sak som går bort i mitt hem, blommor. Mest för att vi inte har några fönsterbrädor. Det finns helt enkelt ingenstans att ställa blommorna. Blommor utomhus älskar jag däremot.


Det jag går igång på är det oväntade. Det ska vara som en frisk fläkt, som en nyförälskelse som pirrar till i blodet. Här kommer lite rosa stimulans från mitt hem till er som behöver det : )


Rosa assietter på min hylla i köket (ser lila ut men ÄR rosa)


Rosa lampan från Ikea som jag "bollade" till lite.


Rosa bricka köpt på Trädgårdsmässan i Älvsjö. Är det en trädgårdsbricka tro?


 Rosa fat med frukt på just nu. Även bordet är rosa och bilden är suddig.


Rosa ljuskrona med prismor från Indiska.


Närbild på rosa kudde från Indiska.


Älskade Kusmite! Burken är cerise men ser lila ut. Irriterande!


En av skärmarna på Bohemian queen lampan från Indiska är så klart rosa!


Cerisemålad vägg med Wallies i halltrappan.


Rosa stoooor termos som sällan används. Men satans va fin den är : )


Idag åkte en av stjärnorna upp. Den rosa såklart : ) Synd att fönstren är så skitiga.

 
 
Ingen bild

Persil,ja

16 november 2008 21:06

DITT hem får mitt hjärta att slå dubbelvolter!!!! Frivolter av lycka! Så jag blir så glad att du visar mer! Färgen bakom de underbara tallrikarna (är det Dukas som de bara sålde ett tag och jag missade för att jag bodde i Kiruna?) är så fantastisk. Det känns som att det är rött med guld i. Jag har också hängt stjärnor, dock utan belysning. Hittade inte sladdarna men kunde inte vänta tills jag hittat dem.
Nu ska jag sjunka in i dina bilder igen! Aaaaaaaaaah!

 
Ingen bild

Lucia

16 november 2008 21:57

Du är väl för gullig du, jag blir så glad att du gillar mina färger såååå mycket!! Jaa tallrikarna är Dukas. Fick dem i 40-årspresent förra året. Färgen bakom är en röd tapet som vi har i köket. Så du kan ju förstå att det går hett till vid vårt matbord emellanåt med den färgen hahaha! Jag tänker inte tända stjärnan förrän första advent (tror jag).

 
Ingen bild

Persiilja

17 november 2008 07:05

Nämen Lucia!!! Inte trodde jag att du var "sån"!!! Klart du måste tända stjärnan redan nu! Det pratas säkert ändå bakom buskarna om ert färgglada hus-så en stjärna hit eller dit...? :D

 
rosalucia

rosalucia

17 november 2008 09:09

Skitsnygga tallrikar!!! Var kommer de ifrån??
Och trädgårdsbrickan...vill ha! Och lampan...
Och...och...SNYGGT!!
Vegoköttbullarna såg så spännande ut, så jag fick lust att pröva..fast jag inte är det minsta vegetarian...

http://rosalucia.bloggagratis.se

 
Losarinas mor

Losarinas mor

18 november 2008 08:36

AAHHHH...... Et dejligt bad i rosa- tak :-)

http://wwwkrlighedsagdelosarinasmor.blogspot.com

 
Plingen

Plingen

18 november 2008 09:59

Vilket härligt färgsprakande hem ni har!
Jag blir pirrglad av bilderna.
Jag har blivit en sån som inte riktigt fixar all stimuli som kommer mot en varje dag så jag försöker att lära mig att tona ner och skala bort för att hjärnan ska få vila lite.
Jag har aldrig gått efter mode och trender utan inrett mina hem efter min egen smak.
För vem är det som ska bo i ens hem egentiligen? Man måste inreda efter sin smak annars blir det för konstlat tycker jag.
Jag läste en gammal tidning, Amelia, tror jag det var där det var ett sommarreportage om makeover av en altan.
Det var så härligt färgsprakande i rosa/lila/ turkost att jag genast kom att tänka på dig.
Det där skulle du har gillat.

Förresten, jag har fått tag i mitt Aum-smycke nu. Äntligen! En butik i Umeå hade det stora Aum - smycket som jag letat så länge efter.
Köpte det när jag var ner till Universitetet sist.
Ha en underbar dag!
kram

http://plingen.blogspot.com

 
Ingen bild

Lucia

18 november 2008 19:13

Persilja (igen): Maken stånkade lite när han kom hem och såg att jag satt upp stjärnan. Men nu får du lugna dig, inga fler nu sa han. Sedan åkte jag bort och kom hem på kvällen. Då lyste stjärnan så vacker och fin i fönstret. Men har du tänt den ändå, utbrast jag. Jaa det blir ju så mysigt, sa maken. Hahaha han var inte bättre han så nu lyser den så härligt varje kväll.

Rosalucia: Tallrikarna är stora assietter egentligen från Duka. Superfina! Fanns i vitt också men vem vill ha vitt när det finns rosa!!! Prova absolut vegobullarna!

Losarinas mor: Vassego : )Roligt att kunna inspirera : )

Plingen: Visst är det fantastiskt här i bloggvärlden att vi tänker på varandra i olika sammanhang trots att vi aldrig träffats : ) Underbart tycker jag! Jag såg ditt jättefina smycke. Visst känner man sig lite trygg och omhuldad med det om halsen. Jag har mitt på mig i stort sett varje dag. Ha det bra du med och plugga på : )
Kram!

 
A

A

21 november 2008 16:21

Jag som (nästan) inte har en rosa grej hemma (inget medvetet bortval) blir så sugen på att köpa något eller måla om något.
Men snart åker det upp en Jimi Hendrix-tavla i vardagsrummet och bakgrunden på den är knalligt cerise/lila (lite "nästan-rosa") och hans porträtt är format av låttitlar. Den ska bara ramas in...

Trevlig helg!

http://minsoffa.blogg.se

 
Ingen bild

Lucia

1 december 2008 18:18

A: Låter riktigt snygg den tavlan! Jag tycker mer rosa åt folket : )

 
T H E R R E fotoblogg

T H E R R E fotoblogg

6 januari 2009 12:39

Åh, älskar ju rosa! :)

http://www.therre.blogg.se

 
Lisa

Lisa

27 februari 2009 08:35

Å älskar ditt rosa teman, hur fint som helst :D

http://www.pinkfriday.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 25 november 2010 19:32

Gudars skymning så underbart det var i Göteborg härom veckan! Jag var där med jobbet på en mässa i fyra dagar. Självklart passade vi på att shoppa också OCH att besöka Prickig katt. En uuuuuuuunderbar affär med en fantastisk människa i form av kvinna...

Av Maria - 9 november 2010 18:19

...av lycka!!!! Har idag blivit ägare till förmodligen världens finaste, coolaste, härligaste väska! En "äkta" Persilja är det!!!! Det ni! Min fjärde i ordningen faktiskt och jag tycker att den slår alla rekord. Kommer definitivt bli favoriten. Den k...

Av Maria - 28 oktober 2010 20:20


Glömde berätta att jag även hade den finaste av klänningar på idag. Ett bra bak kräver sin klänning.      ...

Av Maria - 28 oktober 2010 20:04


Ikväll har jag bakat de finaste grahamsbullar ett öga har skådat. Om de dessutom är goda är det ett extra plus.        Grahamsbullar ( 10 st i receptet men jag gjorde 20 på en sats. De blev lagom stora) Det här behöver du: 50 g jäst 25 ...

Av Maria - 24 oktober 2010 16:26

Det minsta rummet i vårt hus är det jag är mest nöjd med faktiskt. Jag skulle nog inte passa att ha ett hus med massor av stora rum. Det blir på något vis så kalt och omysigt. Det minsta rummet är vårt sovrum och består i stort sett bara av en stor s...

Skapa flashcards