Lucias

Direktlänk till inlägg 4 november 2008

Jag har drabbats av julfrossa!

Av Maria - 4 november 2008 22:19

Tomorrow i´m going to Örebro. På jobb. Kommer tillbaks på torsdagkväll. Jag har drabbats av en otrooooolig inspiration inför julen. Vill egentligen inte alls jobba. Har haft som ett mantra senaste tiden "jag vill aldrig mer gå till jobbet". Nä för jag vill hellre vara hemma och planera och pyssla. I år har vi "Storjul" hemma hos oss. Vi har barnen hos oss varannan julafton och då firar vi alltid här hemma. Det är det bästa jag vet! Jag samlar alltid på mig en massa recept och jultidningar och kan sitta och gotta mig och frossa när "normala" knappt hunnit hänga undan sommarklänningarna.


Syrran är likadan och mamma tycker vi är lite småknäppa. Kanske är det därför jag inte har något emot hösten alls. November är en underbar månad för en julälskare!!! Extra glad blir jag när jag tänker på att vi köpte en rosa julgran förra året. Det flyger stora fjärilar i magen på mig när jag tänker på den. Helst vill jag ta fram den redan nu! Och alla fina pappersstjärnor.


Traditionen att hänga upp stjärnorna i fönstret till första advent har aldrig varit något för mig. Inte kan jag hålla mig så länge. Man vill ju njuta läääänge av julstämningen. Men efter juldagarna vill jag bort med allt så fort som möjligt. Det är liksom innan det är som bäst. Efter annandagen vill jag ha in tulpaner och lite vår. Men usch det vill jag inte tänka på nu. Nu vill jag njuta av juuuuuuuuulen!!!


Jag bjuder på en bild av vår finfina gran förra julen.







 
 
Gry

Gry

5 november 2008 09:17

Å, vilken skön julgran. En riktig Luciagran ;-) Förstår att du bara längtar att ställa fram den.

Nu har jag föressten lagt ut lite bilder från Gävle. Valde en lite mera distanserad bild på oss (till fördel för mig, haha.... Jag ser inte klok ut på bilder....). Har mejlat dig, men det har du kanske redan sett ;-) Jaha, till Örebro, då är du inte så värst långt ifrån mig idag då. Bara 13 mil. Hoppas du har solsken som jag, och att du får fina dagar i Örebro.

Vi hörs!

Kram

http://www.baragry.blogspot.com

 
A

A

5 november 2008 10:11

Här är en till som längtar! Det är så härligt när man får plocka fram allt glittrigt, guldigt, färgglatt och pynta.
Jag vill köpa en sån där "fiberoptikby". Du vet, en lite stad med riktig vinterskrud och sen lyser det olikfärgade ljus i fönster mm. Riktigt kitschigt och kanske smaklöst, men jag skyller på barnen. Haha!

http://minsoffa.blogg.se

 
rosalucia

rosalucia

5 november 2008 10:47

Vilken supercool julgran!!! (Jag har faktiskt aldrig sett en rosa förut).
Ha en bra dag!

http://rosalucia.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilaj

5 november 2008 12:23

Det finns nog ingenstans där en rosa julgran trivs bättre än hos dig!!! Jag såg den rosa i fjol på Rusta och det pirrade i magen. Men hos oss är det värsta snobberiet; det ska va en ÄKTA gran. Men de kommer ju bara i grööönt! :( Haha!
Jag blir så glad när jag läser om ditt julpirr. För mig är det tyvärr lite mer av julångest, av olika skäl, fast jag kanske kan smittas av dig lite. Snälla pirra nu ordentligt fram till jul så kanske du lockar fram det hos mig också. För jag älskar verkligen allt pynt och mys före jul. Jag är likadan, vill inte vänta till advent. Jag börjar också gääärna tidigt.

 
Ingen bild

Lucia

7 november 2008 19:37

Gry: Nu är du orättvis mot dig själv, du är ju hur söt som helst på båda bilderna!!! Roligt att se Lilleman och Hugo!! Tänk att han blev så glad : ) Örebro var inte soligt alls, bara dimma i två dagar. Vi hade det riktigt jobbigt med att köra hem i dimman. Men i övrigt var allt kanon! Kram på dig!

A: Jag vet exakt vad du menar för fiberoptikgrej : )) Tycker också dem är coola men vi har så himla trångt och mycket grejer överallt. Finns knappt en ren yta att ställa något nytt på. Dags att rensa tro???

Rosalucia: Jaaa visst är den najs! Den är dessutom mycket finare i verkligheten. Man ser liksom inte alla fina färgerna på glittret och kulorna på bilden.

Persilja (eller är det Persilaj numera??): Jag har också alltid haft "äkta" gran förr, älskar doften av gran. Men på senare tid har jag börjat tycka det är äckligt på något märkligt vis att ta in en stor "levande" gran i huset. Den rosa är från Rusta och en viss del av pengarna gick till bröstcancerforskning så det kändes mycket bra. Har även jag en del ångest inför julen mest över att inte pengarna ska räcka till allt jag vill köpa. Pirret överväger dock och jag vet ju att allt löser sig till det bästa varje år. Grämer mig alltid över att jag inte köpt julklapparna tidigare. Inte långt kvar nu tills stjärnorna åker fram ; ) och du får nya läste jag!

 
Ingen bild

Gry

14 november 2008 23:18

Hej kära vän! Kul att höra ifrån dig ;-) Visst blir det lite länge mellan inläggen ibland, men det gör ingenting. Bara du inte ger dig så är jag nöjd!

Har du lobbat klart än? Du har en allvarlig uppgift att lösa, hihi... Vore himla kul att träffas igen i mars. Jobba på, jobba på, jobba på!!

Hoppas du haft en skön fredagskväll! Ha en fortsatt fin helg!

Största kramen till dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 25 november 2010 19:32

Gudars skymning så underbart det var i Göteborg härom veckan! Jag var där med jobbet på en mässa i fyra dagar. Självklart passade vi på att shoppa också OCH att besöka Prickig katt. En uuuuuuuunderbar affär med en fantastisk människa i form av kvinna...

Av Maria - 9 november 2010 18:19

...av lycka!!!! Har idag blivit ägare till förmodligen världens finaste, coolaste, härligaste väska! En "äkta" Persilja är det!!!! Det ni! Min fjärde i ordningen faktiskt och jag tycker att den slår alla rekord. Kommer definitivt bli favoriten. Den k...

Av Maria - 28 oktober 2010 20:20


Glömde berätta att jag även hade den finaste av klänningar på idag. Ett bra bak kräver sin klänning.      ...

Av Maria - 28 oktober 2010 20:04


Ikväll har jag bakat de finaste grahamsbullar ett öga har skådat. Om de dessutom är goda är det ett extra plus.        Grahamsbullar ( 10 st i receptet men jag gjorde 20 på en sats. De blev lagom stora) Det här behöver du: 50 g jäst 25 ...

Av Maria - 24 oktober 2010 16:26

Det minsta rummet i vårt hus är det jag är mest nöjd med faktiskt. Jag skulle nog inte passa att ha ett hus med massor av stora rum. Det blir på något vis så kalt och omysigt. Det minsta rummet är vårt sovrum och består i stort sett bara av en stor s...

Skapa flashcards