Lucias

Direktlänk till inlägg 25 november 2010

Prickig katt

Av Maria - 25 november 2010 19:32

Gudars skymning så underbart det var i Göteborg härom veckan! Jag var där med jobbet på en mässa i fyra dagar. Självklart passade vi på att shoppa också OCH att besöka Prickig katt. En uuuuuuuunderbar affär med en fantastisk människa i form av kvinnan Mallan som har den. Jag följer hennes härliga blogg på Prickig katt och får en stordos av inspiration varje gång. Hon har en livsglädje som smittar av sig väldigt. Att träffa henne live var ingen besvikelse. Tvärtom. Hon är verkligen så där sprudlande, söt och glad och har väldigt lätt till skratt. En underbar person helt enkelt. Världen är inte direkt överfull av såna personer. Jag köpte en finfin rosa klänning och ett av Mallans konstverk som jag inte packat upp än men som ska ramas in. Känner att jag var lite snål med kameran i själva affären. Men ett litet smakprov blir det.


 

Det räcker med att man ser den här skylten så fattar man. Underbar affär!!!!


   

Pimpad cykel i trappan till vinden.


   

Min kollega fina Anna tar en titt på alla fina saker på vinden.


    

Såååå jättefint tyg och liiite makabert med dockhuvudet över. Men Prickig katt är full av överraskningar.


  

Mannekäng med fånig min men i fantastiskt fin second-handklänning!


  

Finaste Mallan bakom disken.


  

Hon är rolig också. Ville inte bli fotad utan läppstift. Det är mina takter det : )


  

Glädjen smittar av sig. Jag har ju finaste väskan på axeln också.


  

Jaaa det var väldans va glatt det var : ) Det som inte syns är......


   

...de här fiiiiiiina paketen som jag fick klänning och affisch inslagna i. 


Tack snälla Mallan för ett härligt besök hos dig och sorry att vi inte hann komma på bubbelkvällen. Om inte förr så kommer jag tillbaks nästa år vid samma tid : )

 
 
Ingen bild

Persilja

26 november 2010 09:29

Åååå vilket härligt reportage!!! Det känns som att jag var med! Och det var jag ju lite granna eftersom "min" väska hängde med. :) Vilken fantastisk butik och människa!!! Som du säger; det smittar.
Klänningen klädde dig enormt, och din "fåniga" min var bara SÖT. :)

Maria

26 november 2010 23:36

Hahaha jaa det var verkligen speciellt att träffa henne irl. Så himla glad och trevlig och hon utstrålade massor av positiv energi. Hon hälsade så mycket till dig också men det tror jag du redan vet via hennes blogg. Du ska veta att jag trivs kanonbra med nya väskan. Min absoluta favvis : )!

 
Emil

Emil

21 mars 2011 17:43

Jag har snickrat ihop en liten kattwidget till bloggplatsen som gör att man får en ny bild på en katt varje dag i sin meny. Du kan kolla på min blogg hur det ser ut och det vore jättekul om du ville prova att använda den och kanske blogga om den :)

Tack på förhand
Emil

http://bilder-pa-katter.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 9 november 2010 18:19

...av lycka!!!! Har idag blivit ägare till förmodligen världens finaste, coolaste, härligaste väska! En "äkta" Persilja är det!!!! Det ni! Min fjärde i ordningen faktiskt och jag tycker att den slår alla rekord. Kommer definitivt bli favoriten. Den k...

Av Maria - 28 oktober 2010 20:20


Glömde berätta att jag även hade den finaste av klänningar på idag. Ett bra bak kräver sin klänning.      ...

Av Maria - 28 oktober 2010 20:04


Ikväll har jag bakat de finaste grahamsbullar ett öga har skådat. Om de dessutom är goda är det ett extra plus.        Grahamsbullar ( 10 st i receptet men jag gjorde 20 på en sats. De blev lagom stora) Det här behöver du: 50 g jäst 25 ...

Av Maria - 24 oktober 2010 16:26

Det minsta rummet i vårt hus är det jag är mest nöjd med faktiskt. Jag skulle nog inte passa att ha ett hus med massor av stora rum. Det blir på något vis så kalt och omysigt. Det minsta rummet är vårt sovrum och består i stort sett bara av en stor s...

Av Maria - 24 oktober 2010 16:17

På önskemål från Persilja kommer här en liten bildkavalkad på pallen i hallen. Den är inköpt på Åhléns i somras och förgyller vår trista hall med sina härliga färger.       Passar finfint mot den gröna väggen eller hur? Synd att golvet är så as...

Skapa flashcards