Lucias

Alla inlägg den 24 oktober 2010

Av Maria - 24 oktober 2010 16:26

Det minsta rummet i vårt hus är det jag är mest nöjd med faktiskt. Jag skulle nog inte passa att ha ett hus med massor av stora rum. Det blir på något vis så kalt och omysigt. Det minsta rummet är vårt sovrum och består i stort sett bara av en stor säng. Sovrummet som är tänkt att vara "mammaochpappasovrum" och alltså är större, delar grabbarna på. De valde det själva när vi var och tittade innan vi flyttade in. Det funkar väl ok. Fast helst skulle de ju ha varsina rum så en vägg kanske sätts upp framöver.


  

Wow så nybäddat och stylat det var här då! Överkastet lägger vi på max på helgerna. Det köpte vi i Turkiet i somras för typ en fjärdedel av priset ett liknande kostar hemma i Sverige.


  

Överkastet är riktigt riktigt fint. Jag njuter av alla färger och mönster varje gång jag tittar på det.


  

alla fina möjliga kombinationer av färger.....


  

och mönster gör mig smått galen.


  

Visst blir man lite smått förälskad!


  

Det senaste projektet är en elefantkaravan som intagit väggen ovanför sängen. Är egentligen en mobil från Indiska men den hängde så himla fult. Elefanterna är enfärgade på baksidan och de envisades med att visa den sidan istället för de fina mönstrade. Då klippte jag helt enkelt lös elefanterna. Funkade bra ju!

Av Maria - 24 oktober 2010 16:17

På önskemål från Persilja kommer här en liten bildkavalkad på pallen i hallen. Den är inköpt på Åhléns i somras och förgyller vår trista hall med sina härliga färger.


   

Passar finfint mot den gröna väggen eller hur? Synd att golvet är så asfult. Men vi är på g att bilda bostadsrättsförening. Om det blir verklighet framöver så är golvet det första som ska rivas ut.

 

  

Liten close-up. Massor av underbara tyger!!!!

 

  

Och en titt ovanifrån också.


Ovido - Quiz & Flashcards