Lucias

Alla inlägg den 31 oktober 2008

Av Maria - 31 oktober 2008 20:15

I veckan har jag groddat alfa-alfa. Det var verkligen ages ago sedan jag gjorde det sist. Så enkelt och nyttigt och GOTT framförallt. Jag lägger dem på mackan, äter till maten, blandar i salladen eller tar en näve direkt ur burken. Jag använder en groddburk jag fick av mamma för hundra år sedan (den var ny då alltså). Tycker den funkar bra och känns fräschare än att göra i glasburk.



Groddburk med två våningar att hälla de små fröna på. Sedan gäller det bara att skölja med vatten morgon och kväll.



Härligt krispiga och färdiga groddar i en plastlåda för kylskåpet. Fattar inte att jag inte gör det här regelbundet. Det ska bli skärpning!!!

Over and out!

Av Maria - 31 oktober 2008 19:20

I måndags hade jag och maken höstlov tillsammans med barnen. En ynka dag! Det borde vara varje människas rättighet att ha en veckas höstlov tycker jag. Nu när det dessutom är så mörkt och ruggigt ute och tröttheten knappt går att skaka av. Vi sov rätt länge sedan blev det lunch på stan och bowling. Stora bonusdottern ville inte följa med för hon åkte till London med sin mamma på tisdagen och åkte hem för att packa.

Fasen det är riktigt roligt att bowla. Även om det mest går dåligt så är det himla kul när man väl får till en strike eller en spärr.



Boyzen verkar nervösa inför den första serien. Varför så ängsliga?



Maken får iväg klotet med den rätta bensvingen dessutom



13-åringen provade en sko med storlek 50!!!! Han har själv 42-43 så ni kanske kan ana vad STOOOOOR den här skon verkligen var. Som värsta kanoten.


Resten av veckan har jag jobbat och jobbat och jobbat. 13-åriga sonen tog tåget till sina kusiner i Hälsingland på tisdagkväll och bonusdottern drog till London. Familjen krympte märkbart. Nu är det ääääääntligen fredag igen!

Ska försöka ladda energi i helgen och har jag tur ska jag träffa Gry (sluten blogg) på ishockeycup i Läkerol Arena. Ska bli såååå roligt och lite pirrigt så klart : )

Skapa flashcards