Lucias

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2008

Nu är det höst! Eller?

Av Maria - 10 oktober 2008 18:37

Ikväll är maken på svensexa. Jag och kidzen har nyss ätit fredagstacos, det smakade bra som vanligt : ) 13-åringen är hos kompisar så maten står fortfarande framme, hoppas han ringer snart så att jag kan hämta honom.


Nu känns det verkligen att hösten är här, jag har städat undan på altanen. Känner mig lika sorgsen varje gång. Blev det inte mer än så här med myset på altanen. Tycker liksom aldrig att vi suttit där nog, att vi inte tagit oss tid att vara där så mycket som jag skulle vilja. Nu var dock risken överhängande att kuddarna skulle börja mögla därute så alltihop åkte in i köket, krukor och lyktor diskades av och divanen (sängen "fniss") ställdes på högkant i väntan på presenning. Och precis som varje år får jag svära lite. Var i helvete ska jag göra av allting???!!!! Har inte en millimeter över på någon hylla eller i något skåp varken i källaren eller här uppe. Måste jag slänga något nu!!!! Hjälp!! Hur ska det gå!


Kuddar och filtar och lakan och mattor som ska läggas....jaa vart????


Häromdagen gjorde jag en märklig upptäckt i trädgården. På hela sommaren har mina luktärtor bjudit på inte så mycket som en knopp. Nu i oktober finns där plötsligt två härligt rosa blommor!!!! Vad är detta? Trodde det var för kallt för blomning nu. Är det så att det inte är höst? Ska det bli sommar igen redan nu?



Hallå fröken luktärt du är bara ett par månader sen, men välkommen välkommen!


Jag kan också trots några frostnätter fortfarande plocka in krispig sallad från trädgårdslandet. Det är bara att njuta så länge det varar.


Nyplockad sallad till fredagens tacos! Det är livskvalitet!

 
 
rosalucia

rosalucia

10 oktober 2008 21:11

Jaaa, vad gör man av alla "altangrejer"...? Och ångesten över att man suttit där sååå lite.......?????????????????????????????????????

http://rosalucia.bloggagratis.se

 
Sminkväskepersilja

Sminkväskepersilja

10 oktober 2008 22:43

Usch ja, jag känner alltid det vemodet på hösten. Blev det inte MER. Redan? Ja ghar sååå stora planer på alla fester och kalas och mysstunder jag ska ha ute, men sen gick sommaren och vädret kanske inte har tillåtit så många...Iår har vi verkligen inte haft möjlighet ens. Usel sommar. Så hoppet står då till nästa!
Jag har gjort en sminkväska som jag tror att det kan stå Lucia på. Ta en kik! Klicka bara på mitt "namn"!

http://persilja.blogspot.com/2008/10/sminkvska-i-v

 
Ingen bild

Lucia

11 oktober 2008 20:31

Rosalucia: Tur att man inte är ensam om denna "svåra ångest" hahahaha. Borde genast gå ner i källaren, rensa lite och åka till återvinningen i morgon. Men herregud jag gick upp 5:30 i morse för att åka på hockeycup. Jag är helt slut nu!

Sminkväskepersilja: Åh va spännande jag ska genast kika in och se på underverket! Skrattade när jag läste det du skrev om planerna på alla fester. Vi har ett stående skämt varje sommar efter att ha läst i någon tidning om "så fixar du maten till sommarens alla fester". Hahahaha precis som om man hade så himla många fester! Nääääär ska man hinna ordna alla dessa fester? Näe syrran och jag är glada att vi får till en rejäl tjejfest varje sommar och laddar för den.

 
Camilla

Camilla

11 oktober 2008 21:51

Det är konstigt nu, för här (säkert lika som hos dig) har det kläckts en ny omgång ilskna, giftiga myggor och det är varmare ute i helgen än det varit på hela sommaren... och din sallad är i fin form, liksom blommorna.
Man får trösta sig med att tiden går så fort, att det snart är vår igen.
Vi åt lördagstacos i stället för fredagstacos i helgen, mysigt med huset fullt. Felix är här, Louise med pojkvän och min mamma.
Nä, nu måste jag vara lite social tror jag. :)
Kram på dig!

http://www.camillaslillablogg.blogspot.com

 
malin

malin

11 oktober 2008 22:10

Ja, nu ska det visst vara höst, men idag har det ju varait rena sommarvärmen!
Fast jag har gjort som du idag, rensat bort det mesta på altanen.
Blommorna hos mig blommar inte, för jag har glömt att vattna dom.... men hos grannarna blommar dom som aldrig förr!?

http://pillris.blogg.se

 
Kardemomme

Kardemomme

13 oktober 2008 13:57

Her i Norge har det vært rene sommeren i helgen..Fantastisk vær, men vi kjenner at det er kjølige kvelder og at det slett ikke er sommer lenger..Vi har også Taco-dag på fredager..Tror alle barn elsker Tacos..
Min svigerinne lager pizza med Tacosaus og Tortillachips på toppen og den er kjempegooood!!! :) Ønsker deg en fin dag videre :)

http://husetvedbekken

 
kardemomme

kardemomme

20 oktober 2008 13:55

Heisann :) Jeg titter bare innom for å se hvordan det går hos deg og for å ønske deg en fin dag videre :)
Hilsen Kardemomme :)

http://husetvedbekken

 
Ingen bild

Persilaj

20 oktober 2008 14:24

Hej! Var är du!??? Lider av svår luciaabstinens! Behöver lite freespirit!!!! Nej, jag ljög, behöver mycket freespirit! Sen är jag lite orolig också. Har så hemskt vild fantasi! (Tro inte jag är galen nu.) Kram!

 
Ingen bild

Lea

24 oktober 2008 20:14

Hej! Jag saknar dina inlägg!!! Har du tröttnat på att blogga eller har du för mycket att göra som alla vi andra? Din blogg inspirerar mig :)

 
Ingen bild

Lucia

26 oktober 2008 20:57

Goa söta människor! Jag lever och mår alldeles utmärkt : ) Får lite dåligt samvete när ni skriver så snälla saker och har saknat mig och till och med varit oroliga. Nej Persilja jag tror inte du är galen. Kan få samma tankar jag om någon "försvinner" ett tag. Jag har bara haft förbaskat mycket att stå i både på jobbet och hemma. Bloggandet har fått sitta i kläm. Har ändå försökt hålla mig uppdaterad hos er andra men varit usel på att kommentera. Men nu fick jag en härlig kick av era kommentarer och får nog till något redan ikväll. Kram på er!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 25 november 2010 19:32

Gudars skymning så underbart det var i Göteborg härom veckan! Jag var där med jobbet på en mässa i fyra dagar. Självklart passade vi på att shoppa också OCH att besöka Prickig katt. En uuuuuuuunderbar affär med en fantastisk människa i form av kvinna...

Av Maria - 9 november 2010 18:19

...av lycka!!!! Har idag blivit ägare till förmodligen världens finaste, coolaste, härligaste väska! En "äkta" Persilja är det!!!! Det ni! Min fjärde i ordningen faktiskt och jag tycker att den slår alla rekord. Kommer definitivt bli favoriten. Den k...

Av Maria - 28 oktober 2010 20:20


Glömde berätta att jag även hade den finaste av klänningar på idag. Ett bra bak kräver sin klänning.      ...

Av Maria - 28 oktober 2010 20:04


Ikväll har jag bakat de finaste grahamsbullar ett öga har skådat. Om de dessutom är goda är det ett extra plus.        Grahamsbullar ( 10 st i receptet men jag gjorde 20 på en sats. De blev lagom stora) Det här behöver du: 50 g jäst 25 ...

Av Maria - 24 oktober 2010 16:26

Det minsta rummet i vårt hus är det jag är mest nöjd med faktiskt. Jag skulle nog inte passa att ha ett hus med massor av stora rum. Det blir på något vis så kalt och omysigt. Det minsta rummet är vårt sovrum och består i stort sett bara av en stor s...

Skapa flashcards