Lucias

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2008

Ohm och second-hand

Av Maria - 9 oktober 2008 21:05

Jag har ju alldeles glömt bort att visa upp min nya ögonsten!!! Ett alldeles eget ohm-tecken i silver från New Delhi!!! Jag är så helt underbart lycklig och glad över det. En kollega på jobbet var i Indien för några veckor sedan. Jag som letat land och rike runt efter ett sånt här smycke i storlek större frågade lite försiktigt om han kunde tänka sig att köpa ett till mig om han ramlade på något. Javisst sa han. Och tänka sig, en dag förra veckan hade han lagt det på mitt skrivbord och det ser exakt ut som jag ville! Samma dag skyndade jag in till stan på lunchen och köpte en silverkedja. Nu har smycket och jag blivit ett : ) Ohm (eller om det stavas utan h, har sett båda varianterna) är det äldsta mantrat inom buddismen och sägs vara det ljud som ljöd när världen skapades. Mitt smycke är alltså tecknet för ohm på sanskrit. Vi sjunger alltid ohm på yogan och det är verkligen ett underbart mantra som vibrerar i hela kroppen.

Se så fint det är : ))))


Jag lovade att visa mina "nya" second-handkläder som jag köpte i går. Vet inte om jag ska ha både klänning och jacka på bröllopet. Kanske tar jag jackan och en annan klänning under. Jackan är verkligen dundersnygg! Det är de signalgula kantbanden som gör ALLT på den!!!



Bästa ljuset på kvällen för fotografering hittade jag på toaletten av alla ställen. Färgerna gör sig inte rättvisa på bilden. Klänningen är svart och vit och kantbandet runt halsen är riktigt knallcitrongult. Ursnyggt!!!!



Här kommer jackan. Cool krage!! Det gula ser fisigt ut på bilden, attans! I övrigt är modellen kort och rak. 60-tal helt enkelt. Skitsnygg till jeans. Jaa absolut : )

 
 
Sarah Giercksky

Sarah Giercksky

9 oktober 2008 21:14

Fint :)

http://SGiercksky.blogg.se

 
Camilla

Camilla

9 oktober 2008 21:38

Du kommer fullkomligt att stråla med ditt nya smycke och den fina tunikan på bröllopsfesten. =) Jättefint och verligen Luci-iga grejor.
Smycket blev jag också imponerad av, kul att ha ett lite annorlunda smycke, som inte alla andra har - och extra kul då det även berättar något.
Kramkram!

http://www.camillaslillablogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilaj

10 oktober 2008 08:37

Ån, vilket fynd!!!! Älskar verkligen din stil! Du har den stil som jag har i huvudet, men likosm aldrig får till. Det beror på att jag och mina kläder så länge kommit lågt ner på prioskalan både när det gäller tid och pengar. Jag är som min morsa, (som jag aldrig skulle bli-haha) ser till att barnen får först. Klassiskt. Men eftersom jag älskar secondhand så är ju inte ekonomin nån ursäkt. Nä det är prioriteringen. Men du inspirerar mig så att jag liksom kommer igång! Får tillbaka lusten att vara snygg själv.
Visa mer kläder!!!! Jag skulle älska att se "dagens outfit" från dig, för du är alltid så cool och färgstark!

 
Ingen bild

Persilaj

10 oktober 2008 08:40

Glömde säga: Smycket var så fint och historien bakom gör ju inte smycket sämre!
Återigen är du min förbild. Jag vill också gå på yoga-men har fått för mig att jag inte har tid. Jädrar vad jag sitter fast i en massa skit. Det är dags att fyrabarnsmorsan slutar sitta fast och frigör sig! Basta!!!!
Jag jobbar på´t! :D
Att hälsa på hos dig ger mig den energi jag behlöver!
Kram!

 
Plingen

Plingen

10 oktober 2008 09:32

Jädrans vad snyggt halsband! Vill ha!
Som jag också har letat efter ett ohm märke. Jag får helt sonika åka till Indien.. Eller om du känner någon fler som ska till Indien be dom köpa ett till mig också.... :))
Snygg outfit också. Jag kan riktigt föreställa mig den knallgula kanten... störtsnyggt!
kramis

http://plingen.blogspot.com

 
kardemomme

kardemomme

10 oktober 2008 09:55

"Ohm" er selve universallyden og jeg har også et smykke av stein med ohm risset inn på baksiden..Jeg kjøpte mitt i Praha i en butikk med produkter fra Tibet..
Jeg liker så godt smykker med symboler :)
Ønsker deg en fin fredag og helg! For mitt vedkommemde blir det nok en liten tur på loppis i morgen ;) Hilsen Kardemomme :)

http://husetvedbekken

 
Ingen bild

Lucia

10 oktober 2008 19:20

Sarah Giercksky: Tack! Roligt att du gillar smycket!

Camilla: Tack vad glad jag blir! Men jag har inte bestämt mig än för vad det blir för outfit på bröllopet. Känner jag mig själv rätt kan det bli något helt annat. Det har hänt förr om jag säger så : ) Kram!

Persilja: Oj vad glad jag blev av dina ord! Tänk att få vara någons förebild och vi har inte ens träffats : ) Jag suger åt mig och blir stolt och glad!! Jag har mer tid än du att köpa kläder och gå på yoga eftersom vi är barnlösa varannan vecka så det är inte konstigt att du varken hinner eller prioriterar. Men för mig är det både viktigt och roligt med kläder. Mina kläder är liksom jag, den jag är. Skäms nu men jag kan byta kläder tre gånger på morgonen innan jag går till jobbet för att det inte känns "rätt"!! Uuuuhh det där kändes inte bra att avslöja men det är sån jag är. Vi får väl se om det blir någon dagens outfit framöver : )
Stor kram!

Plingen: Om jag en vacker dag kommer till Indien själv (vilket jag hoppas och tror) ska jag köpa ett likadant till dig. Det här är ett sånt smycke som varenda kotte borde ha. Inger lugn och harmoni och är dessutom väldans fint. I love it!

Kardemomme: Kanske du kan visa ditt smycke på bloggen, jag blev nyfiken: ) Det lät fint med sten. Hoppas du får en fin loppistur och gör många fynd. Själv ska jag på ishockey-cup med barnen. Kram!



 
Liz

Liz

14 oktober 2008 15:29

Men vilka härliga fynd! //Liz

http://www.lizwennberg.blogspot.com

 
Lisa

Lisa

27 oktober 2008 20:15

Det var jättefint, det hade jag gärna haft själv. Jag har det dock som en tatuering på högra axeln så jag har ju med mig det varje dag, men det syns ju inte alltid.

http://mittlillahus.blogspot.com

 
Ingen bild

Lucia

28 oktober 2008 20:38

Lisa: Jaaa visst är det fint! Har det på mig i stort sett varje dag. Jag har aldrig velat ha tatueringar men om jag blev tvungen skulle absolut också vilja ha ett om-tecken, eller någon av de vackra chakrablommorna.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 25 november 2010 19:32

Gudars skymning så underbart det var i Göteborg härom veckan! Jag var där med jobbet på en mässa i fyra dagar. Självklart passade vi på att shoppa också OCH att besöka Prickig katt. En uuuuuuuunderbar affär med en fantastisk människa i form av kvinna...

Av Maria - 9 november 2010 18:19

...av lycka!!!! Har idag blivit ägare till förmodligen världens finaste, coolaste, härligaste väska! En "äkta" Persilja är det!!!! Det ni! Min fjärde i ordningen faktiskt och jag tycker att den slår alla rekord. Kommer definitivt bli favoriten. Den k...

Av Maria - 28 oktober 2010 20:20


Glömde berätta att jag även hade den finaste av klänningar på idag. Ett bra bak kräver sin klänning.      ...

Av Maria - 28 oktober 2010 20:04


Ikväll har jag bakat de finaste grahamsbullar ett öga har skådat. Om de dessutom är goda är det ett extra plus.        Grahamsbullar ( 10 st i receptet men jag gjorde 20 på en sats. De blev lagom stora) Det här behöver du: 50 g jäst 25 ...

Av Maria - 24 oktober 2010 16:26

Det minsta rummet i vårt hus är det jag är mest nöjd med faktiskt. Jag skulle nog inte passa att ha ett hus med massor av stora rum. Det blir på något vis så kalt och omysigt. Det minsta rummet är vårt sovrum och består i stort sett bara av en stor s...

Ovido - Quiz & Flashcards