Lucias

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2008

Hur trött får man bli?

Av Maria - 8 oktober 2008 19:05

Oh my god! Jag är så trött så trött så trött....jag fattar inte! Antingen är det helgens nattsudd som spökar fortfarande eller så har jag hamnat i den stora hösttröttheten. Känner mig helt dränerad på energi. I går kväll åt jag middag och kastade mig sedan i soffan framför tv:n (vilket inte hör till vanligheterna). Kollade på 2 1/2 män, Halvåtta hos mig, och Äntligen hemma. Efter halva Äntligen hemma sov jag som en spädgris och missade själva resultatet i programmet. Jag som var så nyfiken på hur den svarta väggen skulle bli i tonåringens rum. Min 13-åring ska få rustat i sitt rum och vill nämligen ha svarta väggar. Jag basunerade ut ett STORT NEJ till en början. Sedan kom min kära mor och hälsade på och hon som älskar vitt stod plötsligt på sonens sida??!! Svart är ju jättetufft sa hon och tyckte han kunde få svart på en vägg. Tja why not? Jag började tänka efter och nu tycker jag själv att det kanske inte skulle bli så dumt. Så därför är jag jätteirriterad över att missat den svarta griffelväggen igår!!! Som tur är gillar sonen glada färger också. Förrförra helgen var han och jag på Ikea och köpte ny säng till honom. Han valde nya påslakan, tre stora kuddar och en golvlampa att ha vid sängen. Det blev allt annat än tråkigt så det kanske skulle passa med en svart vägg trots allt.



Så här glad och fin är sonens nya säng. Tanken är att väggen bakom kuddarna upp till där snedtaket börjar ska bli svart och övriga väggar vita eller någon annan färg. Vi får la si!


Ikväll försöket jag pigga upp mig lite efter jobbet och åkte till en second-hand butik i stan för att leta klänning till bröllopet om två veckor. Kom hem med en urcool klänning och tillhörande jacka. Har inte "orkat" fota den men bild kommer inom kort. Nä nu måste jag vila mig lite : )

 
 
rosalucia

rosalucia

8 oktober 2008 20:22

Snygga kuddar! Har också sådana...de piggar upp!! En svart vägg blir nog skitbra bakgrund, då lyser färgerna upp ännu mer. Ena dottern har sitt sovrum mörkMÖRKlila, det är rätt coolt. När man vant sig...hm..

http://rosalucia.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilaj

8 oktober 2008 20:30

Skönt att höra fler som är trötta! Det är nog årstiden! Jag såg slutresultatet och det blev skitsnyggt med allt svart. Han fick svarta byråer, svart skrivbord, svart säng och svart vägg och på väggen målade han vita siffror 1-31 där killen kunde skriva in olika aktiviteter. Skitfint blev det. Blev så sugen på nåt svart och jag råkar HA två griffeltavelfärg burkar som jag inte använt.
Så det ska bli nåt svart nånstans! Sonen har skitbra smak! Så fina färger han köpte!!!
Jag ska definitivt söka upp Katerina imorrn! Tack för tipset!!!

 
Ingen bild

Lucia

8 oktober 2008 20:44

Rosalucia: Jag tror också det kan bli snyggt med kuddarna mot svart. Lite halloween nästan : ) Vad är det med tonåringar och det mörka egentligen??? De verkar vilja ha det så mörkt som möjligt för att riktigt kunna grotta ner sig i sin pubertetsbubbla. Mörklila låter jättesnyggt! Snyggare än svart faktiskt! Men som sagt man vänjer väl sig : )

Persilja: Ja det klart att allt blev skitsnyggt när jag missade hela kalaset! Svarta möbler blir det definitivt inte eftersom allt damm syns på en gång. Då får sonen pröjsa en städerska : ) Men en svart vägg ska det bli! Matt och fin! Åh va roligt för dig att få lyssna på Katerina! Jag var på en föreläsning med henne förra året när hon var i Gävle. Passade på att köpa hennes "Sommarbarn" då som jag fick signerad. Hon ska signera böcker imorgon också läste jag. Passa på att köpa hennes senaste!

 
Camilla

Camilla

8 oktober 2008 20:58

Men du, försök kolla på reprisen av Äntligen hemma i går. De gjorde ett superläckert tonårsrum. Vita väggar och en svart fondvägg, men det var bara svart/vitt - du kan säkert piffa upp det med någon härlig accentfärg också. =)
Och du... jag är helt säker på att det är helgens partyn som gör dig trött, två nätter i rad... puh! ;)
Kramkram!

http://camillaslillablogg.blogspot.com

 
kardemomme

kardemomme

9 oktober 2008 09:45

Hei du! Jeg har tydeligvis gått glipp av av Ântligen hemma har begynt igjen..Vi elsker det programmet her i Norge også..Angående sorte vegger så har vi en stor sort vegg i gangen hos oss..jeg har laget tavle til barna der..Var usikker før jeg begynte på dette prosjektet men det ble kjempevellykket..Hvis du er interessert så kan du titte under kategorien Hjemme hos oss i min blogg! her er linken: http://husetvedbekken.bloggagratis.se/2008/05/01/688863-tavle/
Ungene elsker denne veggen :)Hilsen Kardemomme :)

http://husetvedbekken

 
Plingen

Plingen

9 oktober 2008 14:10

Jaaa, vilken underbar färgpalett!
Svart skulle inte alls var så dumt mot dessa färgklickar...
Ha en underbart härlig färgsprakande dag!
Massor av energi till dig från mig!
kram

http://plingen.blogspot.com

 
Ingen bild

Lucia

9 oktober 2008 21:20

Camilla: Du har rätt! Det går så klart i repris, om jag kommer ihåg det. Annars kanske det går att se på webben också. Har tränat i dag och känner mig något piggare nu : ) Kraaam!

Kardemomme: Jasså minsann ni gillar Martin Timell i Norge också, kul : ) Jag ska genast kika på din svarta vägg. Ju mer jag tänker på det och pratar om det så känns det som att svart blir jättesnyggt!!

Plingen: Jag tror det kan bli riktigt bra faktiskt. Sonen gillar annars färg, influerad av mor sin : ) Tack så väldans för all energi. Känner mig faktiskt något piggare idag.
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 25 november 2010 19:32

Gudars skymning så underbart det var i Göteborg härom veckan! Jag var där med jobbet på en mässa i fyra dagar. Självklart passade vi på att shoppa också OCH att besöka Prickig katt. En uuuuuuuunderbar affär med en fantastisk människa i form av kvinna...

Av Maria - 9 november 2010 18:19

...av lycka!!!! Har idag blivit ägare till förmodligen världens finaste, coolaste, härligaste väska! En "äkta" Persilja är det!!!! Det ni! Min fjärde i ordningen faktiskt och jag tycker att den slår alla rekord. Kommer definitivt bli favoriten. Den k...

Av Maria - 28 oktober 2010 20:20


Glömde berätta att jag även hade den finaste av klänningar på idag. Ett bra bak kräver sin klänning.      ...

Av Maria - 28 oktober 2010 20:04


Ikväll har jag bakat de finaste grahamsbullar ett öga har skådat. Om de dessutom är goda är det ett extra plus.        Grahamsbullar ( 10 st i receptet men jag gjorde 20 på en sats. De blev lagom stora) Det här behöver du: 50 g jäst 25 ...

Av Maria - 24 oktober 2010 16:26

Det minsta rummet i vårt hus är det jag är mest nöjd med faktiskt. Jag skulle nog inte passa att ha ett hus med massor av stora rum. Det blir på något vis så kalt och omysigt. Det minsta rummet är vårt sovrum och består i stort sett bara av en stor s...

Ovido - Quiz & Flashcards