Lucias

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2008

Möhippa och nattsudd

Av Maria - 6 oktober 2008 19:54

Åhh vilken härlig dag vi hade i lördags med möhippa för vackra M som gifter sig om två veckor!! Vi dansade orientalisk dans som den lilla söta Tatiana lärde ut, spelade in en låt i en studio ( M sjöng mest och vi andra körade, hur kul som helst), M var spågumma och spådde folk på stan med sin pendel, underbart god mat från Lotus Kafé åt vi på kvällen och så blev det en sväng på stan med dans och isvatten på nattkröken.


Tatiana hjälper M med de vackra orientaliska kläderna.



Här är vi igång nio tjejer. Alla var jätteduktiga och M var såklart helt grym. Men så har hon också levt i ett harem i ett tidigare liv, så dansen har hon i blodet.



Ja ni ser väl vilken vacker och god mat vi åt. Vegobiffar, tabbouleh, quinoasallad, babaganough, hummus och annat smaskens! Allt serverat på vackra fat.


Efter lördag kommer söndag och då var det dags för syrran och mig att jobba natt. Maken har varit med och arrangerat Krogderbyt och den stora galan var på söndagkvällen. Det är alltså en tävling som pågått sedan i somras där folket får rösta fram årets krog, servitör, pub, kock osv. Syrran och jag jobbade i garderoben. Mycket roligt och intressant med alla dessa krogmänniskor som var supertrevliga och en del kraftigt berusade. När det var lugnt roade vi oss med att dansa därinne bland kläderna och skratta. Maken servade oss med diverse godsaker som tacochips och guacamole, isvatten, loka och wraps. Vi kom inte i säng förrän vid tvådraget så jag har bara jobbat ett par timmar i morse som jag inte kunde ställa in. Sedan åkte jag hem och tog en härlig höstpromenad innan jag intog ryggläge i soffan. Och där har jag legat och slumrat och tittat på film nästan hela dagen. Känner mig helt slut. Näe nattsudd två dagar i rad verkar inte vara något för mig nu för tiden. Men skönt med bara fyra arbetsdagar den här veckan i alla fall. Hoppas ni andra haft en mer utvilande helg : )

 
 
Ingen bild

Persilaj

6 oktober 2008 22:06

Hihi! Har redan läst lite om möhippan hos "Positiv energi". Tack för din reklam för mig förresten! :D
Vilken pangmöhippa!!!! Bara superroliga saker! En del möhippor är så "elaka" där man förfular den blivande bruden och låter henne göra dumma saker. Ni hittade på en superbra möhippa där bruden fick glänsa. Det är kärlek det! Love it!

 
Ingen bild

Lucia

6 oktober 2008 22:17

Positiv energi gillade min Persiljeväska i lördags och undrade vart jag köpt den. Då passade jag såklart på att berätta om vår bloggvärld och om dig : ) och då visade det sig att hon också har en blogg. Jättekul! Vi hade verkligen kanonroligt på möhippan. Den blivande bruden fick även måla ett porträtt av den blivande maken i akryl på duk.Och så hade alla köpt varsin liten present till henne som skulle symbolisera vänskapen mellan henne och den personen, hon fick alltså gissa vilken person som köpt vilken present. Också superkul!!!

 
Gry

Gry

7 oktober 2008 10:48

Himla kul idé med haremsdans och god mat. Håller med Persilja att möhippa eller svensexor där man hittar på en massa elaka och dumma saker inte alls är kul. Därför är jag personligen ingen anhängare, men det ni gjorde var verkligen bra. Ni är riktiga kompisar ;-)

Ha en finfin dag! Kramis

http://www.baragry.blogspot.com

 
positiv energi

positiv energi

7 oktober 2008 12:43

Va kul att se bilder från möhippan! Du får gärna maila mig fler bilder när du har tid.
Jag borde egentligen jobba, men den här bloggvärlden är ju såååå skön! Jag kan inte slita mig =)
Kram!

http://positivenergi.blogspot.com

 
Camilla

Camilla

7 oktober 2008 19:52

Men gud vilken rolig kväll ni verkar ha haft.. och sedan fortsatte det även på söndag kväll! Jag skulle vara trött i en vecka efter en sån ansträngning... =)
Ja, visst kändes det lite "skumt" att ses, det känns ju som att man känner varandra fast man aldrig pratat... Konstig känsla.
Men det var roligt att ses och att man känner igen varandra så där (men i och för sig visste ju vi vilka vi var redan innan vi träffades här på bloggen).
Surr surr... =)
Kram!

http://www.camillaslillablogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Lucia

8 oktober 2008 19:33

Gry: Näe det får inte vara för elaka möhippor men heller inte bara en "mysdag" på t ex spa. Lite bus måste också finnas med. Kramkram!

Positiv energi: Det blev ganska många bra bilder. Sonen har lovat hjälpa mig med ett bildspel. Jag kan skicka ut det till alla sedan om det inte är för tungt. Kram!

Camilla: Om du läser mitt senaste inlägg så får du veta att jag ÄR trött precis som du säger : ) Men det går väl över.
Vi har ju onekligen saker att prata om när vi ses nästa gång (kanske blir det Ica Maxi:)). Massor av saker att fråga varandra om. Kul tanke : )Kram på dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 25 november 2010 19:32

Gudars skymning så underbart det var i Göteborg härom veckan! Jag var där med jobbet på en mässa i fyra dagar. Självklart passade vi på att shoppa också OCH att besöka Prickig katt. En uuuuuuuunderbar affär med en fantastisk människa i form av kvinna...

Av Maria - 9 november 2010 18:19

...av lycka!!!! Har idag blivit ägare till förmodligen världens finaste, coolaste, härligaste väska! En "äkta" Persilja är det!!!! Det ni! Min fjärde i ordningen faktiskt och jag tycker att den slår alla rekord. Kommer definitivt bli favoriten. Den k...

Av Maria - 28 oktober 2010 20:20


Glömde berätta att jag även hade den finaste av klänningar på idag. Ett bra bak kräver sin klänning.      ...

Av Maria - 28 oktober 2010 20:04


Ikväll har jag bakat de finaste grahamsbullar ett öga har skådat. Om de dessutom är goda är det ett extra plus.        Grahamsbullar ( 10 st i receptet men jag gjorde 20 på en sats. De blev lagom stora) Det här behöver du: 50 g jäst 25 ...

Av Maria - 24 oktober 2010 16:26

Det minsta rummet i vårt hus är det jag är mest nöjd med faktiskt. Jag skulle nog inte passa att ha ett hus med massor av stora rum. Det blir på något vis så kalt och omysigt. Det minsta rummet är vårt sovrum och består i stort sett bara av en stor s...

Skapa flashcards