Lucias

Direktlänk till inlägg 21 september 2008

Resumé

Av Maria - 21 september 2008 20:54

Ja men hur underbart var det inte på Di Leva föreställningen i fredags!!!! Kärlek så klart! En fin kaftan i lila med regnbåge hade han på sig. Han ser ut som en liten pojke. Alldeles magisk och sagolik. Åsså fnissade han så sött hela kvällen igenom. Vi i publiken fick meditera tillsammans med honom och ta emot kosmiskt ljus och kraft från honom i form av guldägg som vi förde in i våra kroppar genom huvudet. Flummigt?? Jajamensan och helt fantastiskt underbart! En allmän frågestund fick vi också, där en mikrofon gick runt i publiken till alla som ville fråga något. Jag hade gärna ställt tusen frågor men kände mig alldeles för blyg. En hel massa musik var det såklart också, så vackert så. Nu gillar jag inte Di Leva så mycket för hans musik utan mer för hans härliga personlighet. 3 1/2 timme höll det på inklusive en öl/vin/te/kaffe paus. Kändes som en svinblink.


Kräftkalas hade vi också för brodern igår kväll hemma hos våra föräldrar. Det var riktigt livat med hattar och snapsvisor. Mamma hade gjort supergod västerbottenpaj, bulgursallad och flera goda såser. Oj nu blir jag hungrig igen!


Trots att det känns som att jag håller på att bli förkyld har jag haft värsta speeden nu ikväll.(måste vara Di Levas energi). Har stekt rödbetsbiffar för glatta livet och bakat en Omega-3 limpa. Åt en ayurvedisk härligt gyllengul morotssoppa till middag för att mota den eventuella förkylningen. Vi får väl se hur det känns i morgon.


 


Fantastiskt goda rödbetsbiffar med bl a dijonsenap och kapris i. Har stekt ett helt gäng som kan vara bra att ha i frysen.



Så här ser de ut färdigstekta. Kanske inte så snygga men GODA! Jag älskar rödbetor i alla former.



Härligt gyllengul morotssoppa som passar doshan Vata bra.



Di Leva delade ut frukter till publiken i fredags. Det handlar om att "ge" som han sa under kvällen. Jag blev dödsens inspirerad och var tvungen att bunkra upp frukt i köket idag. Någon som vill ha? Välkommen förbi! 

 
 
Ingen bild

Persilaj

22 september 2008 08:28

Jag är också väldigt förtjust i hans sätt. Hans envetna sätt. Han har hållt ut och kör sin grej och det är just det; det är ingen grej, utan det känns helt äkta och ärligt menat. Jag har inte haft nöjet att se honom i verkligheten men skulle absolut ta chansen om han kommer norröver. Han är "pinsam" och alldeles alldeles underbar. I min norrbottniska ibland inskränkta omgivning hör jag saker som fjolligt och galning och fjant och det stärker mig ännu mer i min uppfattning om honom. Han vågar vara den han är och ger kärlek kärlek kärlek som de flesta blir skräckslagna av. Jag tänker då mest på män men även en del kvinnor som negligerar honom till en fjant. Jag blir så glad av att läsa ditt inlägg för oftast tar inte folk in honom som ni gjorde. Han är som en jesusgestalt som bara kommer och ger kärlek till alla. Helt fantastiskt verkar det ha varit.
Jag måste också steka rödbetsbiffar, de såg härliga ut. Har du provat nykokta färska rödbetor med chevré ost på. Den smakkombon är helt fantastisk.

 
C a m i l l a

C a m i l l a

22 september 2008 08:35

Å, vilken härlig kväll det låter som. Di Leva är verkligen en mysig personlighet. Fruktfatet såg inbjudande ut, måste nog också köpa lite frukt i dag. Man behöver massor av c-vitaminer nu inför hösten och vintern. Rödbetsbiffar har jag aldrig provat, äter mest konserverade rödbetor till pyttipanna (en gång i halvåret...) Men de säger att färska, kokta rödbetor ska vara jättegoda. Härliga, färgglada, inspirerande bilder!
Kram och ha en fin vecka! Sol är det ju, så trevligt så! =)

http://camillaslillablogg.blogspot.com

 
kardemomme

kardemomme

22 september 2008 09:28

Rødbeter er utrolig godt! Jeg lager rødbetesuppe innimellom og med en klatt rømme på og godt brød til er det nyydelig!!
Jeg hadde en periode hvor jeg spiste kun vegetarisk og da kjøpte jeg rødbetekaker instant på Helios! Det var tørre flinger som skulle svelle i van og tilsettes revet potet før de skulle steks i panna! De var utrolig gode, men det er sikkert enda bedre og sunnere med ferske rødbeter!
Jeg spiser også salat med rødbeter og fetaost hvor jeg risler over litt flytende honning! Herlig mat!
Ha en fin mandag!
Hilsen Kardemomme :)

http://husetvedbekken

 
Lisa

Lisa

22 september 2008 11:34

Åh, så gott! Har du ett bra recept på rödbetsbiffar? Jag får sällan mina att hålla ihop...

http://mittlillahus.blogspot.com

 
kardemomme

kardemomme

22 september 2008 12:13

Hei igjen..Glemte å fortelle at den gule kandelaberen opprinnelig er en julekandelaber innkjøpt på loppis for noen år siden! Den var rød og grønn da jeg kjøpte den men den passet ikke hos meg!
Brukte derfor gul spraymaling på den :)

http://husevedbekken

 
A

A

22 september 2008 12:16

Låter som en fantastisk kväll med DiLeva.
Jag tycker mycket om honom. Både musiken och personligheten.
Här är fruktskålen överfylld också. Jag är ganska dålig på att käka frukt, men barnen desto bättre som tur är. :)
Men jag ska försöka skärpa mig. Vitaminer är ett måste om jag ska stå emot höstens alla förkylningsbaciller.

http://minsoffa.blogg.se

 
makiato

makiato

22 september 2008 12:46

Tack för kommentaren hos mig. Det här var också en riktigt färgstark blogg - det gillar jag! :)
/makiato

http://makiato.blogspot.com

 
Plingen

Plingen

22 september 2008 20:42

Vilken härlig kväll! Jag hoppas att han kommer till en stad nära mig! Ska gå in på hans hemsida och kika om det finnes någon turnéplan.
Rödbetsbiffar... det var som om vi hade lite tankeöverföring för det gjorde jag också häromdan och frös in. Det är ju gudomligt gott!
Kramis och ha en underbar fortsatt dag/kväll.

http://plingen.blogspot.com

 
Ingen bild

Lucia

23 september 2008 08:07

Persilja: Di Leva verkar dessutom vara en person (eller ska man säga varelse: )) med en otrolig självdistans. Han vet vem han är och vad han tycker. Han bjuder på sig själv och kan driva med sig själv kring det han vet att människor tycker är konstigt med honom. Jag är helt övertygad om att han verkligen kommer från en annan planet som han säger och fnissar lite. Jag är också helt övertygad om att vi alla är gudomliga varelser som egentligen är en och samma. Blev det för flummigt nu igen....jaa men det är så jag känner. Jag har ätit rödbetor med chevré men aldrig gjort det själv. Helt underbart gott!

Camilla: Det var som sagt en fantastisk kväll! Jag är helt galen i rödbetor, både färska och inlagda. Kan äta inlagda till nästan vad som helst. Och så är ju färgen så fin också : ) Synd bara att man måste jobba när det är sånt perfekt höstväder.Kram och ha en bra vecka du med!

Kardemomme: Vad spännande det låter de där rödbetsflingorna. Har jag inte sett i Sverige. Kanske någon annan har gjort det?? Jag har aldrig gjort egen rödbetssoppa men är sååå sugen på att göra det. Har du något bra recept på det att dela med dig av? Är kandelabern i trä eller metall?

Lisa: Jo visst har jag ett bra recept : ) Sitter på jobbet just nu men kan lägga ut det i bloggen ikväll. Den här rödbets-färsen är verkligt kladdig så den håller ihop bra.

A: Jag är också rätt dålig på att äta frukt faktiskt : ) Men varje morgon äter jag yoghurt, musli och skivar i färsk frukt. Just nu har jag dille på nektariner och kiwi men banan och äpple brukar jag också skiva i. Jag gillar frukt men är så dålig på mellanmål, vet inte riktigt när jag ska äta det hahaha.

Makiato: Roligt att du tittade förbi! Välkommen tillbaks!

Plingen: Ja det finns en turnéplan på hans hemsida har jag bestämt för mig. Hoppas hoppas han kommer till dig : ) Tänk att du också gjorde rödbetsbiffar! Jag håller med
om att det är gudomligt gott!! Kramkram






 
kardemomme

kardemomme

23 september 2008 08:43

Lysestaken er i både tre og metall men det gikk helt fint å male den..Pleier å bruke heftgrunn hvis jeg skal male metall eller plast, men denne gangen sjanset jeg..
Jeg skal se om jeg finner oppskriften på rødbetsuppen..Jeg lagde den uten kjøtt og den var lettvinn å lage! Angående det å ha tid til de viktige ting må jeg si at hverdagen tar litt overhånd noen ganger her også, men datteren min har blitt 11 år og er med på mage aktiviteter..I helgen var hun på speider/scouts leir og jeg hadde mye egentid..Dette skjer ganske ofte nå og jeg må innrømme at det er godt å ha tid til kreative aktiviteter! jeg elsker å male, både olje og akvarell men det er tidkrevende og jeg har ikke hatt malerkassa framme på mange år! Men jeg håper det skal bli mer tid etter hvert! Jeg har en bonussønn på snart 18 år som bor hos moren det meste av tiden men han begynner jo også å bli voksen..
Ha en fin dag og så skal jeg lete etter oppskriften til deg :)
Hilsen Kardemomme :)

http://husetvedbekken

 
Gry

Gry

23 september 2008 19:16

Å, så mysigt att komma in till din nya (!) blogg! Tack för ditt besök hos mig. Så skönt att inte känna sig bortglömt för att man varit borta från huset ett tag ;-)

Underbart med DiLeva. Måtte han komma till Karlstad! Då ska jag gå, det är ett must. Älskar han som person. Älskar när folk vågar vara den de ÄR och inte vad omgivningen och samhället tycker passar sig. Förespråkar inte olagligheter på något vis, men att stå för den man ÄR, det är inspiration till lycka!

KÄRLEK till dig från mig ;-) Kram Gry

http://www.baragry.blogspot.com

 
Ingen bild

Lucia

23 september 2008 19:35

Kardemomme: Tack för inspiration och tips till att måla om kandelabern : ) Jag gillade verkligen den gula färgen du målat med. Våra barn är också ganska stora nu 11, 13 och 15 år och de bor här varannan vecka så varannan vecka är det bara mannen och jag. Men då jobbar vi längre om dagarna och så alla dessa föräldramöten för både skola, hockey och fotboll. Det blir nästan ingen tid över alls till kreativiteten. Jag målar också i olja men det var läääääänge sedan nu. Nä nu för tiden får man vara glad om man hinner pimpa en glasburk till sockret : ) Jag längtar efter receptet på soppan så skynda skynda ; ) Kram!

Gry: Men vad roligt att du hittade hit! Jag är så glad att du är tillbaka : )))) Di Leva har sin turnéplan på hemsidan och jag såg att han inte kommer till Karlstad men (med risk för att skämmas över mina usla geografikunskaper) till Örebro 10 okt och Växjö 2 okt. Ligger det liiiiiite nära Karlstad eller får jag störtskämmas nu : 0
Jaa han är verkligen sig själv och bjuder på det. Fram för fler såna figurer! Tack för all kärlek! Jag skickar massor tillbaks till dig!! Kram!

 
Ingen bild

Lucia

23 september 2008 19:39

Gry: Hahahahahaha jag får verkligen STÖRTSKÄMMAS!! Tog fram en kartbok och upptäckte att det var hur lååååååååångt som helst mellan Karlstad och Örebro och ännu lääääääääääääääääängre till Växjö. Shame on me!

 
Liz

Liz

26 september 2008 08:02

Jag kan komma förbi och äta en kiwi ;)

http://www.lizwennberg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 25 november 2010 19:32

Gudars skymning så underbart det var i Göteborg härom veckan! Jag var där med jobbet på en mässa i fyra dagar. Självklart passade vi på att shoppa också OCH att besöka Prickig katt. En uuuuuuuunderbar affär med en fantastisk människa i form av kvinna...

Av Maria - 9 november 2010 18:19

...av lycka!!!! Har idag blivit ägare till förmodligen världens finaste, coolaste, härligaste väska! En "äkta" Persilja är det!!!! Det ni! Min fjärde i ordningen faktiskt och jag tycker att den slår alla rekord. Kommer definitivt bli favoriten. Den k...

Av Maria - 28 oktober 2010 20:20


Glömde berätta att jag även hade den finaste av klänningar på idag. Ett bra bak kräver sin klänning.      ...

Av Maria - 28 oktober 2010 20:04


Ikväll har jag bakat de finaste grahamsbullar ett öga har skådat. Om de dessutom är goda är det ett extra plus.        Grahamsbullar ( 10 st i receptet men jag gjorde 20 på en sats. De blev lagom stora) Det här behöver du: 50 g jäst 25 ...

Av Maria - 24 oktober 2010 16:26

Det minsta rummet i vårt hus är det jag är mest nöjd med faktiskt. Jag skulle nog inte passa att ha ett hus med massor av stora rum. Det blir på något vis så kalt och omysigt. Det minsta rummet är vårt sovrum och består i stort sett bara av en stor s...

Ovido - Quiz & Flashcards