Lucias

Direktlänk till inlägg 12 september 2008

Fredag

Av Maria - 12 september 2008 20:55

Jag säger som säkert de flesta andra idag. Äntligen fredag! Den här veckan har varit tjyvtjock med saker att göra, både på jobbet och fritiden. Ibland fattar jag inte när man ska ha tid att leva när det är fullt upp både dagar och kvällar. Men nu är det lugnt och skönt i huset. Bara jag och 11-åringen hemma med varsin tekopp framför tv:n. Maken fotar hockey i Långshyttan (eller vad det hette), 13-åringen är hos kompisar och 15-åringen är på fotboll. Känner riktigt hur luften går ur mig. Imorgon väntar fotbollsmatch med samling kl 9.15 för avfärd till grannkommunen för 13-åringen och 11-åringen spelar säsongens första träningsmatch i ishockey. Så det är inte direkt tal om någon lugn lördagsmorgon : )  


 
 
Ingen bild

Persiilja

12 september 2008 22:09

Snygga koppar! Indiska va? Och duken är ju obetalbar! Du har så fina grejjer!!!!

 
/B

/B

13 september 2008 10:05

Ja, nu har vardagslivet rullat igång ordentligt och ungarnas alla sportaktiviteter. Man vet att man lever!
:-)
/B

http://lyckligagatans.blogg.se

 
Ingen bild

Lucia

13 september 2008 12:37

Persilja: Kopparna köpte jag i somras på Systrarna Green i Köpenhamn. Vet att Kardemumma skrivit mycket om den affären och blev så glad när det helt plötsligt låg där efter Ströget. Helt underbart ställe och billigt! Duken är i alla fall från Indiska men flera år gammal : )

B: Ja så här års är det uppstartsmöten, föräldramöten, hockeymöten och gud vet alla möten man måste gå på. Men mitt i alltihop är det ju trots allt lite roligt också : )

 
Plingen

Plingen

14 september 2008 09:34

Ibland blir det så där kråktjockt att göra i livet , men glöm inte att andas mellan varven.
Ha en underbar dag!
kram Ingela.
ps ... grattis till flytten!

http://plingen.blogspot.com

 
Ingen bild

Lucia

14 september 2008 14:21

Plingen: Kul att du hittade hit : ) Har faktiskt andats ut rätt rejält i helgen med trädgårdsarbete som är en lisa för själen.
Kram på dig!

 
Camilla

Camilla

14 september 2008 15:01

Ibland känner man verkligen att det blir för mycket. Hoppas söndagen blir lugnare. :)
Kramar!

http://camillaslillablogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Lucia

14 september 2008 17:50

Camilla: Oh ja idag har varit en riktigt skön "släntraomkringdag". Men livet snurrar verkligen på alldeles för fort ibland. Det gäller väl att säga nej också såklart, vilket jag kanske inte är så bra på : )
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 25 november 2010 19:32

Gudars skymning så underbart det var i Göteborg härom veckan! Jag var där med jobbet på en mässa i fyra dagar. Självklart passade vi på att shoppa också OCH att besöka Prickig katt. En uuuuuuuunderbar affär med en fantastisk människa i form av kvinna...

Av Maria - 9 november 2010 18:19

...av lycka!!!! Har idag blivit ägare till förmodligen världens finaste, coolaste, härligaste väska! En "äkta" Persilja är det!!!! Det ni! Min fjärde i ordningen faktiskt och jag tycker att den slår alla rekord. Kommer definitivt bli favoriten. Den k...

Av Maria - 28 oktober 2010 20:20


Glömde berätta att jag även hade den finaste av klänningar på idag. Ett bra bak kräver sin klänning.      ...

Av Maria - 28 oktober 2010 20:04


Ikväll har jag bakat de finaste grahamsbullar ett öga har skådat. Om de dessutom är goda är det ett extra plus.        Grahamsbullar ( 10 st i receptet men jag gjorde 20 på en sats. De blev lagom stora) Det här behöver du: 50 g jäst 25 ...

Av Maria - 24 oktober 2010 16:26

Det minsta rummet i vårt hus är det jag är mest nöjd med faktiskt. Jag skulle nog inte passa att ha ett hus med massor av stora rum. Det blir på något vis så kalt och omysigt. Det minsta rummet är vårt sovrum och består i stort sett bara av en stor s...

Ovido - Quiz & Flashcards