Lucias

Direktlänk till inlägg 2 september 2008

Barndomsminnen

Av Maria - 2 september 2008 21:47

Min 13-åring fick till uppgift i skolan att skriva "boken om mig själv". De skulle skriva om sin födsel, hur mycket de vägde, första ordet osv. Jag rotade fram den klassiska boken "Vårt barn" som jag fyllde i när han var liten. Det var roligt. Ännu roligare var det när jag tog fram en dagbok med bilder av Elsa Beskow som jag fyllde i lite sporadiskt under året sonen var 2 år. Vi låg i sängen i går kväll och läste i den och kiknade av skratt åt alla roliga små episoder jag skrev om. Åh gud va jag önskar att jag skrivit ännu mer! Det är ju massor av saker som jag glömt bort. Här kommer en liten söt historia från dagboken:

V vaknade tidigt som vanlig och ville ha sin välling. Men innan jag hinner gå upp säger han: - Först ska du få frukost mamma, på sängen.

Han småspringer ut i köket och jag hör hur han öppnar frysen och något prasslar. Sedan kommer han inspringade och slänger en påse fryst pyttipanna i sängen! Vilken frukost va!

 
 
Camilla

Camilla

2 september 2008 22:29

Ha ha ha... det är tanken som räknas, eller hur? =)
Mamma Mia kan jag också se minst en gång till på bio känner jag och det är inte ofta man känner så för en biofilm.
Kram och go natt!

http://camillaslillablogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Lucia

3 september 2008 08:31

Ja det är ju speciellt att se film på bio så se den igen. Maken och jag är överrens om att det är en av de bästa filmer vi sett.

 
Ingen bild

Persiilja

3 september 2008 08:42

Ja, fy vad man glömmer! Och blandar ihop! Har lite ångest över det! Men jag får vara nöjd med det lilla jag skrivit. Kanske det jag skriver nu i bloggen blir en bra minnesbok sen! Jag skrev lustiga saker de sagt de första åren. Lite olika mycket tyvärr, mest på den äldste minst på den yngsta...Men det jämnar nog ut sig. Den yngsta får säkert mer omsorg än de äldre så det ska kanske vara obalans...
De brukar gilla när de gjort lite galna saker. Det är skoj att berätta för polarna. Att servera fryst pyttipanna går säkert hem på redovisningen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 25 november 2010 19:32

Gudars skymning så underbart det var i Göteborg härom veckan! Jag var där med jobbet på en mässa i fyra dagar. Självklart passade vi på att shoppa också OCH att besöka Prickig katt. En uuuuuuuunderbar affär med en fantastisk människa i form av kvinna...

Av Maria - 9 november 2010 18:19

...av lycka!!!! Har idag blivit ägare till förmodligen världens finaste, coolaste, härligaste väska! En "äkta" Persilja är det!!!! Det ni! Min fjärde i ordningen faktiskt och jag tycker att den slår alla rekord. Kommer definitivt bli favoriten. Den k...

Av Maria - 28 oktober 2010 20:20


Glömde berätta att jag även hade den finaste av klänningar på idag. Ett bra bak kräver sin klänning.      ...

Av Maria - 28 oktober 2010 20:04


Ikväll har jag bakat de finaste grahamsbullar ett öga har skådat. Om de dessutom är goda är det ett extra plus.        Grahamsbullar ( 10 st i receptet men jag gjorde 20 på en sats. De blev lagom stora) Det här behöver du: 50 g jäst 25 ...

Av Maria - 24 oktober 2010 16:26

Det minsta rummet i vårt hus är det jag är mest nöjd med faktiskt. Jag skulle nog inte passa att ha ett hus med massor av stora rum. Det blir på något vis så kalt och omysigt. Det minsta rummet är vårt sovrum och består i stort sett bara av en stor s...

Ovido - Quiz & Flashcards