Lucias

Direktlänk till inlägg 1 september 2008

Äntligen yoga!

Av Maria - 1 september 2008 17:53


Ohm 

Ikväll är det äntligen dags för yoga på yogaskolan efter ett alltför långt uppehåll. Den här terminen ägnar vi oss åt Nada yoga som är ljudets yoga. Vi ska med andra ord sjunga mantran och utstöta en mängd olika ljud som påverkar våra chakran på olika sätt. Nada yoga är bland det bästa jag vet, det har jag skrivit om förr men tål att upprepas : ) Jag är otroligt ljudsensitiv och blir väldigt lätt påverkad av ljud.


För övrigt är det rätt lugnt i Lucias hus den här måndagen. 15-åringen är på klassresa, 13-åringen är på fotbollsträning, 11-åringen gör läxor och kollar på tv och maken han jobbar med sitt vid datorn.


Yoga

 
 
Camilla

Camilla

1 september 2008 20:57

Spännande det låter! :)
Vi har varit ute på TV-shopping på Köpis, trevligt det också, men inte lika avkopplande som yoga.
Kram!

http://camillaslillablogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Persiljan

2 september 2008 06:48

Konstigt, när jag håller pilen över dina bilder kommer en titel upp. Hur har du gjort det? Proffs! (eller "blir" det bara så?)

 
Ingen bild

Lucia

2 september 2008 08:24

Camilla: Shopping är inte heller dumt : ) Du yogar ju också så du vet vilket härligt verktyg det är för hälsan. Kram!

Persilja: Kan det bero på att jag döper bilderna när jag lägger upp dem? Tyckte själv att det blev dubbeljobb när jag såg att man kunde göra det. Men det är väl trevligt iofs : )

 
Ingen bild

Persiilja

2 september 2008 15:03

Jag döper de också och det var därför jag fick skrämselhicka för att jag ibland skriver mindre lämpliga saker. Typ hela namn och lite fula ord och så...hehehe. Så det är nog inte det. Eller...undrar var du menar, måste gå tillbaka till min egen och se hur jag gjort, vart jag gett de ett namn. Såg din väskkommentar. Kuuuuul! Du får snart guldbonuskort hos mig! ;D

 
Ingen bild

Lucia

2 september 2008 16:38

Persilja: Först döper jag mina bilder själv när jag laddar upp dom från kameran. Sedan kan man döpa dom när man laddar upp dom i sitt bildarkiv på bloggen. Men man kan även döpa dom en tredje gång när man väljer bildverktyget högst upp för att sätta in en bild i ett inlägg och det är det jag gjort. Jag tyckte det var rysligt många gånger jag skulle sätta namn på bilderna men gjorde det lydigt så att allt skulle funka : ) Det kan hända att jag också döpt mina till namn jag inte vill att alla ska se hahaha men men det går väl att ändra.

 
Peace

Peace

7 september 2008 10:48

Nu tittar jag in och läser på din blogg den är verkligen fin! Yoga är härligt jag försöker också vara där i andningen och rörelsen. Borde boka in mig på någon klass för då blir det av och man får den där stunden med sig själv;)
/Peace

http://peace.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 25 november 2010 19:32

Gudars skymning så underbart det var i Göteborg härom veckan! Jag var där med jobbet på en mässa i fyra dagar. Självklart passade vi på att shoppa också OCH att besöka Prickig katt. En uuuuuuuunderbar affär med en fantastisk människa i form av kvinna...

Av Maria - 9 november 2010 18:19

...av lycka!!!! Har idag blivit ägare till förmodligen världens finaste, coolaste, härligaste väska! En "äkta" Persilja är det!!!! Det ni! Min fjärde i ordningen faktiskt och jag tycker att den slår alla rekord. Kommer definitivt bli favoriten. Den k...

Av Maria - 28 oktober 2010 20:20


Glömde berätta att jag även hade den finaste av klänningar på idag. Ett bra bak kräver sin klänning.      ...

Av Maria - 28 oktober 2010 20:04


Ikväll har jag bakat de finaste grahamsbullar ett öga har skådat. Om de dessutom är goda är det ett extra plus.        Grahamsbullar ( 10 st i receptet men jag gjorde 20 på en sats. De blev lagom stora) Det här behöver du: 50 g jäst 25 ...

Av Maria - 24 oktober 2010 16:26

Det minsta rummet i vårt hus är det jag är mest nöjd med faktiskt. Jag skulle nog inte passa att ha ett hus med massor av stora rum. Det blir på något vis så kalt och omysigt. Det minsta rummet är vårt sovrum och består i stort sett bara av en stor s...

Ovido - Quiz & Flashcards