Lucias

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2008

Mera sommar!

Av Maria - 31 augusti 2008 19:19

Slänger in lite sommarbilder som får visa lite av vad jag sysslat med under sommaren.

Huset i Bönan


Syrran med familj köpte för ett par år sedan ett helt fantastiskt sommarhus vid havet tillsammans med två andra familjer. Det är helt underbart och är lite av ett kollektiv på sommaren med allas släkt, familj och vänner som vill hälsa på och sova över. Så även vi. Varje sommar brukar syrran och jag ordna tjejfest med hennes och mina kompisar. I år var vi på sommarstället och blev 14 tjejer som grillade, drack vin och sjöng i badhuset.


Grillning

Här grillas det på badhusbryggan i ett strålande väder. Bara någon timme innan festen åskade det så vi hade tur.


Fest i badhuset

Massor av god mat och vin fick vi i oss under kvällen.


Jetski och banan


Några passade på att åka bananbåt efter jetskin.


Nice view i Bönan

Ja man kan inte klaga på utsikten direkt. Det gula som lyser i horisonten är en fantastisk måne som bara blev större och större.


Victor on the banana


Även sonen tog en tur med bananbåten när vi var där vid ett annat tillfälle.


Rosevin


Ett glas rosévin i solen kan man bli serverad mitt på blanka dagen när det är sommar och semester på syrrans sommarställe.


Sommarrea


Tillbaka till stan och lite fyndat på sommarrean.


Loppisask


En sådan söt liten ask för 10 kronor kan man inte motstå på loppis.


Loppistunna


En något större ask eller rättare sagt en gammal tvättunna var ett annat fynd på Röda korset för 30 kronor. Vet inte riktigt än vad jag ska ha i den men den passar rätt bra i sovrummet.


Pesto


Har gjort egen pesto i massor av mina buskiga basilikor i växthuset.


Anna och Lasse


Ett härligt bröllop har vi också varit på. Både vigsel, middag och fest hölls på en handelsträdgård som är hur gullig som helst. Det var verkligen mysigt och annorlunda. Ni ser väl vilket vackert par de är! Vi hade så klart en skitrolig möhippa också för bruden.


Familjesemestern i år gick till Köpenhamn. Hela familjen klev på nattåget kl 23 och var framme i den danska huvudstaden vid 7 på morgonen. Hur smidigt som helst och gjorde även resan till ett äventyr. Det enda vi inte räknat med var byte i Hallsberg kl 5 på morgonen. Men vad gjorde väl det, vi var ju lediga. Väl i Köpenhamn blev det besök på Tivoli, Guiness world of record museum, Ripleys believe it or not museum, en tur med kanalbåt och så klart en del shopping. Vi bodde två nätter på hotell och åkte nattåg hem igen. Satans så dyrt det var att äta i Köpenhamn. Hela semesterkassan gick nästan åt. Varje måltid kostade mellan 500 och 1000 spänn!! Alla bilder från Danmark ligger av någon anledning i makens dator. Ska försöka få in dem i mitt maskineri och visa senare.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 25 november 2010 19:32

Gudars skymning så underbart det var i Göteborg härom veckan! Jag var där med jobbet på en mässa i fyra dagar. Självklart passade vi på att shoppa också OCH att besöka Prickig katt. En uuuuuuuunderbar affär med en fantastisk människa i form av kvinna...

Av Maria - 9 november 2010 18:19

...av lycka!!!! Har idag blivit ägare till förmodligen världens finaste, coolaste, härligaste väska! En "äkta" Persilja är det!!!! Det ni! Min fjärde i ordningen faktiskt och jag tycker att den slår alla rekord. Kommer definitivt bli favoriten. Den k...

Av Maria - 28 oktober 2010 20:20


Glömde berätta att jag även hade den finaste av klänningar på idag. Ett bra bak kräver sin klänning.      ...

Av Maria - 28 oktober 2010 20:04


Ikväll har jag bakat de finaste grahamsbullar ett öga har skådat. Om de dessutom är goda är det ett extra plus.        Grahamsbullar ( 10 st i receptet men jag gjorde 20 på en sats. De blev lagom stora) Det här behöver du: 50 g jäst 25 ...

Av Maria - 24 oktober 2010 16:26

Det minsta rummet i vårt hus är det jag är mest nöjd med faktiskt. Jag skulle nog inte passa att ha ett hus med massor av stora rum. Det blir på något vis så kalt och omysigt. Det minsta rummet är vårt sovrum och består i stort sett bara av en stor s...

Skapa flashcards