Lucias

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2008

Sommarpyssel

Av Maria - 30 augusti 2008 19:42

Lite pyssel har det också blivit i huset under sommaren. Jag har fyndat en del på Röda korset och Biståndsgruppen, bl a ett litet bord som jag fick behov av när jag köpt en lampskärm på Ikea. Lampfot hittade jag en gammal i källaren och vips hade jag ingen plats att ställa den på. Bordet kostade 50 spänn och målades turkost. Den turkosa färgen köpte jag för att måla en hylla i sovrummet med och det blev en hel del färg över. 

Lampa m bollfrans


Så här fin är lampan! Jag skickade efter både röd och ceris bollfrans på nätet och jag tycker det blev riktigt snyggt faktiskt.


Turkost bord


Det här var innan bollfransen kom på. Det lilla bordet är inte bara fint utan lite praktiskt också.


Turkost bord 2


En liten låda att ha allehanda pryttlar i. Målade bordet bara en gång eftersom det blev snyggt när det sken igenom lite av det mörkbruna träet.


Turkost bord 3


Och så här passar det in i vardagsrummet.


Turkos hylla 1


Ännu mer turkost i sovrummet. Böcker, yogalitteratur och mina yogamattor trivs bra där nu. Till höger om yogamattorna är ett bröllopsporträtt av mig och maken som bonusdottern gjorde när vi gifte oss, hon var fem år då. Nej jag hade inte gul klänning, men väl en knallgrön.


Turkos hylla 2


Och så här passar den in i sovrummet. En hög med gamla videoband har funnits i hyllan tidigare, de är bortrensade nu men står fortfarande kvar på golvet. Blä va jobbigt att ta reda på!

 
 
Camilla

Camilla

30 augusti 2008 20:12

Tjena tjejen! Jag trodde du lagt av för gott... vad kul att du startat på ny kula. =)
Här var det färgglatt och mysigt. Jag bara älskar alla färger du har i hemmet, här är det vitt, vitt och beige... Man blir glad av färg! Ska ta och piffa till med massor av färgglada smågrejor och kuddar i stället.
Kram!

http://camillaslillablogg.blogspot.com

 
Nergårds-Emma

Nergårds-Emma

30 augusti 2008 20:33

Vad mysigt det är både i vardagsrummet och sovrummet. Jag älskar färgerna! Bollfrans är kul, det fick jag lust att använda nu.
Härligt att du är tillbaks efter en lång skön sommar!! Jag ska lägga in en länk till dig sen. Kram!

http://nergardsemma.blogg.se

 
Liz

Liz

31 augusti 2008 10:25

Så snyggt med turkost! Jag har själv fyndat en turkos kort dunjacka på Röda korset. Så jäkla snygg!

http://www.lizwennberg.blogspot.com

 
Cecilia

Cecilia

31 augusti 2008 17:04

Hemma hos dig händer det grejer.. kul.. Lampskärmen blev jättefin, likaså det andra :)

http://hotcappuccino.blogg.se

 
Persiljan

Persiljan

31 augusti 2008 17:43

Så skitsnyggt!!!! DEN lampskärmen hade jag i kundvagnen för två veckor sen men så vid fikarensningen (går alltid och fikar innan kassan för att rensa ur lite ur vagnen ;D) åkte den. Ångrade mig, den hade behövts!!!! Så fint med bollfransen på. Jag har verkligen fysiskt behövt din blogg och dina bilder på ditt fantastiska hem. Jag svajjar ibland när jag ska välja och blir feg och sen ångrar jag mig så jag behöver se ditt för att finna fokus! Hurra för ditt bloggeri!!!

http://fyrabarnsmamman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persiljan

31 augusti 2008 17:44

Glömde säga VAR hittade du cerise bollfrans från nätet!? Adress please!!!!

 
Ingen bild

Lucia

31 augusti 2008 18:31

Camilla: Kul att du hittade hit! Jag gillar också vitt, hos andra : ), men blir mer kreativ hemma av färger. Har alltid gillat det lite brokiga som krockar.

Nergårds-Emma: Välkommen hit till mitt nya : ) Kul att du gillar mina färger! Jag är helt såld på bollfrans och har massor av idéer på var jag kan använda dem. Kan komma på bloggen inom kort :)

Liz: Åh Röda korset är bara så bäst! Har fyndat flera bra grejer där i sommar. Kan man kanske få se jackan i bloggen tro?

Cecilia: Tjaa nu har det här hänt under semestern och den var fem veckor lång : ) Men det är härligt när man tar sig tid till lite pyssel.

Persilja: Lampskärmen är verkligen snygg, jag kände MÅSTE HA när jag såg den. Och extra piffig blev den ju med bollfrans. Jag googlade och hittade ett företag i Malmö som har nätbutik på www.stoffochstil.se. Bollarna ligger under sybehör. Fanns även en mörklila som var snygg. Och tack gulliga du för så snälla ord om mitt bloggeri! Visst är det härligt att man kan peppa varann. Din blogg fyller samma funktion för mig. Tycker alltid att du gör så mycket spännande kreativa saker och det triggar igång min ådra också. Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 25 november 2010 19:32

Gudars skymning så underbart det var i Göteborg härom veckan! Jag var där med jobbet på en mässa i fyra dagar. Självklart passade vi på att shoppa också OCH att besöka Prickig katt. En uuuuuuuunderbar affär med en fantastisk människa i form av kvinna...

Av Maria - 9 november 2010 18:19

...av lycka!!!! Har idag blivit ägare till förmodligen världens finaste, coolaste, härligaste väska! En "äkta" Persilja är det!!!! Det ni! Min fjärde i ordningen faktiskt och jag tycker att den slår alla rekord. Kommer definitivt bli favoriten. Den k...

Av Maria - 28 oktober 2010 20:20


Glömde berätta att jag även hade den finaste av klänningar på idag. Ett bra bak kräver sin klänning.      ...

Av Maria - 28 oktober 2010 20:04


Ikväll har jag bakat de finaste grahamsbullar ett öga har skådat. Om de dessutom är goda är det ett extra plus.        Grahamsbullar ( 10 st i receptet men jag gjorde 20 på en sats. De blev lagom stora) Det här behöver du: 50 g jäst 25 ...

Av Maria - 24 oktober 2010 16:26

Det minsta rummet i vårt hus är det jag är mest nöjd med faktiskt. Jag skulle nog inte passa att ha ett hus med massor av stora rum. Det blir på något vis så kalt och omysigt. Det minsta rummet är vårt sovrum och består i stort sett bara av en stor s...

Ovido - Quiz & Flashcards