Lucias

Alla inlägg den 29 augusti 2008

Av Maria - 29 augusti 2008 21:51

Sommaren har varit både lång och skapligt varm. Ok några fler riktigt varma dagar har jag kunnat önska mig. Men över lag rätt bra. För oss började semestern med en tur till Stockholm. Maken och jag bodde en natt på hotell, gick på stan eller rättare sagt var till Indiska i gamla stan och köpte brickbord, matta och lite annat smått och gott till balkongen. Tyvärr inga bilder på det än. Sedan var vi bjudna till min barndomskompis i Åkersberga på middag. Det var vi och ett par till, även hon en barndomskompis till oss. Jag tycker bilden på oss tre symboliserar vår vänskap efter alla år trots att vi inte träffas särskilt ofta. Här var det ett gammalt fotoalbum från vår tonårstid som åkte fram. Ja ni fattar, det var hur kul som helst.



Maken och jag besökte också Rosendahls trädgårdar. Jag kan inte fatta att jag inte varit där tidigare. Inspirationen riktigt rykte ur mina porer när vi åkte därifrån. Underbar miljö och god (men dyr) lunch. Köpte på mig en Isop och en Stäppsalvia som myser fint i mitt land nu. Jag blev grymt imponerad av deras tomatplantor i växthuset. Mina har börjat mogna NU! I slutet av augusti. Har aldrig hänt tidigare. Måste nog gödsla mer nästa år.

Nu har jag skitproblem med att få in texten mellan bilderna här i inlägget. Fasen också. Kan någon vänlig person hjälpa mig med det?? Jag orkar inte prova fler alternativ nu. Återkommer imorgon.

Goodnight!





Av Maria - 29 augusti 2008 15:50

Efter ett mycket långt upphåll över sommaren är jag tillbaks på ny bloggadress. Pysslar som bäst med att få in mina gamla inlägg på den nya bloggen vilket jag upptäckte kommer att ta en hel massa tid. Jag vill gärna lägga in en del gammalt också så att det finns kvar. Är jag löjlig nu eller??? Kanske bättre att satsa på nya tider. Vi får se. Det var ju hur kul som helst att fixa på blogga gratis jämfört med min gamla blogg. Känns som att jag kommer att byta sidobilder varje vecka hahaha.


Eftersom jag inte skrivit på så länge hade jag tänkt lägga in ett litet medley av bilder från sommaren så att ni ser vad jag gjort och hållit hus. Det hinner jag inte just nu men ni vet att det är på g. Håll till godo med ett par bilder på en snabbstyling av vår gamla bänk på altanen. Med cerist lakanstyg och några kuddar ser det ju riktigt mysigt ut!

Ha en härlig fredagkväll!

Ovido - Quiz & Flashcards