Lucias

Alla inlägg den 13 juni 2008

Av Maria - 13 juni 2008 21:15

Jag ääääälskar att pynta trädgården med gratisgrejer. Till exempel sparar jag på gamla glasburkar som alltid kan komma till användning. Lite glasfärg och en rulle najtråd och svish så har du fina lyktor att hänga i trädgården. Du behöver inte vara rädd om dem. Går de sönder eller tröttnar jag på dem är det bara att göra nya. Lyktorna på bilden har faktiskt hållt i två år. Pryder sin plats över kryddlandet. På sensommaren är de fina att tända.


Lyktor vid kryddlandet.jpg



Lyktor vid kryddlandet 2.jpg


Det är grannarnas hus som syns i bakgrunden. Ingen privacy här inte.


När jag ändå var igång gjorde jag tre till som dessutom fick varsin rubin. De hänger på altanen och dinglar i solen.

Lyktor on altanen.jpg

Jag har faktiskt börjat burra in altanen med lite växter och pynt men det är så himla dåligt väder just nu så jag visar några gamla bilder istället som jag tog för ett par veckor sedan.

Kakelbord.jpg

Ett litet kaklat bord som min mamma gjorde när hon var tonåring. Det brukar stå i hallen i vanliga fall. Men varje sommar åker det ut på altanen och får lite blommor och annat på skivan. På hyllan under ett loppisfyndat fat.

Cushions on bench.jpg

Vid mosaikbordet finns även denna gamla bänk. Jag skrapade av färgen för många år sedan men var osäker på vilken färg jag skulle måla den i. Nu tycker jag den är ganska cool som den är. Lite avskavd "jamaicastyle" om ni förstår vad jag menar hahaha. Den vänstra kudden har 15-åringen gjort i present till maken någon gång.


Divanen.jpg

Här är vår divan! En gammal 120 säng som passar utmärkt att ligga och läsa och mysa i på sommaren. Jag har massor av kuddar i den, alla är inte där på bilden. Det tar ju lite tid att leta fram allt ur gömmorna i källaren : ) Lite opraktiskt med vitt överkast (från Ikea) och smutsiga bara fötter men det finns ju tvättmaskin.

Nej nu väntar jag på nya högtryck så att altanen kan nyttjas igen. Men inte så varmt som sist helst för då kunde vi inte heller vara där. Tänk, aldrig är det riktigt bra : )

Thank god it´s friday!!

Av Maria - 13 juni 2008 21:14

Oj jag glömde lägga in mitt senaste alster. En alldeles ny vindsnurra. Tillverkad av najtråd, ett gammalt halsband och tygremsor från New york kjolen som jag sydde om lite.

Vindsnurra 1.jpg

Den hänger så fint i äppelträdet bredvid hängmattan som för intresserade har hängt ute heeeeeela vintern och är jättefräsch som ni nog förstår : )

Vindsnurra 2.jpg

Här en liten close-up på kedjan som är ett Frost-halsband. Det går inte att använda, luktar för mycket järn om det. Jag mår illa. Passar väldigt mycket bättre i trädgården!

Ovido - Quiz & Flashcards