Lucias

Direktlänk till inlägg 8 maj 2008

Vardagsrumspanorering

Av Maria - 8 maj 2008 20:46

Blev lite sugen på att göra en panorering i något av rummen. Jag börjar med vardagsrummet. Vad är det för namn egentligen? Ett rum man är i var dag...jo det stämmer så klart men ändå, det låter lite "oldfashion" när man tänker efter. Ungefär som nattduksbord hahaha. Ett bord för nattduken!! Vad är en nattduk? Snuttefilt eller? En kompis till mig trodde det hette nattucksbord hahaha ännu roligare!!! Man skulle också kunna säga tv-rummet om ett vardagsrum. En del säger Storarummet men det går rakt inte med vårt lilllilla rum. Tycker det ser lite kalt ut när jag tittar på bilderna. Det var mycket rörigare innan vi rustade förra sommaren. Nu lite mer stilrent, inte riktigt jag men ändå rätt fräscht. Här kommer en panorering från soffan.


V rum 2.jpg















Soffan rakt framifrån först så att ni vet var jag sitter.



V rum 1.jpg



















Om man tittar åt höger ser man bokhyllor.

V rum 3.jpg



















Vrider man lite till på huvudet ser det ut så här.

V rum 4.jpg



















Ytterligare en vridning så syns en av våra sunkiga fåtöljer som bara kan visas med filt över. 15-åringen sitter vid datorn. I bakgrunden syns makens kontor.

V rum 5.jpg





















Liten vridning till så syns kontoret ännu mer och öppningen in till köket.



V rum 6.jpg





















Här har vi den andra bokhyllan. Där har vi också spel och fotoalbum. Fina ljusstaken från Raja står längst till höger. Den fick jag av syrran i födelsedagspresent förra året.

V rum 7.jpg





















Väggen mittemot soffan med en av våra Hildemar tavlor.

V rum 8.jpg





















Rakt fram dörröppningen till hallen. Till vänster vår TV, ingen platt-tv här inte. 

V rum 9.jpg














Den andra sunkfåtöljen med dubbla filtar hahaha...Sedan två veckor tillbaks har vi också nerdragna persienner i BÅDA fönstren jämt. Det är det VÄRSTA jag vet!! Båda persiennerna har pajat och går inte att dra upp utan att de ser ut som en solfjäder. Persiennmakaren har varit här och tagit mått så vi väntar och väntar på att han ska komma hit och byta, vilken dag som helst nu.


V rum 10.jpg













Så där ja, nu sitter vi i soffan igen och tittar åt vänster.




V rum 11.jpg













Och så vrider vi lite till på nacken för en sista liten stretch. 















 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 25 november 2010 19:32

Gudars skymning så underbart det var i Göteborg härom veckan! Jag var där med jobbet på en mässa i fyra dagar. Självklart passade vi på att shoppa också OCH att besöka Prickig katt. En uuuuuuuunderbar affär med en fantastisk människa i form av kvinna...

Av Maria - 9 november 2010 18:19

...av lycka!!!! Har idag blivit ägare till förmodligen världens finaste, coolaste, härligaste väska! En "äkta" Persilja är det!!!! Det ni! Min fjärde i ordningen faktiskt och jag tycker att den slår alla rekord. Kommer definitivt bli favoriten. Den k...

Av Maria - 28 oktober 2010 20:20


Glömde berätta att jag även hade den finaste av klänningar på idag. Ett bra bak kräver sin klänning.      ...

Av Maria - 28 oktober 2010 20:04


Ikväll har jag bakat de finaste grahamsbullar ett öga har skådat. Om de dessutom är goda är det ett extra plus.        Grahamsbullar ( 10 st i receptet men jag gjorde 20 på en sats. De blev lagom stora) Det här behöver du: 50 g jäst 25 ...

Av Maria - 24 oktober 2010 16:26

Det minsta rummet i vårt hus är det jag är mest nöjd med faktiskt. Jag skulle nog inte passa att ha ett hus med massor av stora rum. Det blir på något vis så kalt och omysigt. Det minsta rummet är vårt sovrum och består i stort sett bara av en stor s...

Ovido - Quiz & Flashcards