Lucias

Direktlänk till inlägg 24 april 2008

Vååååår!!!

Av Maria - 24 april 2008 20:18

Äntligen känns det som riktig vår! Vi har haft 15 grader varmt i två dagar nu och man har nästan kunnat höra hur det exploderat i trädgårdarna runt omkring. Jag har varit en dålig bloggare den senaste veckan, I know. Desto mer fart har jag fått på mina energier. Helgen ägnades åt flera timmars krattning, jag blev både solbränd och fick värkande armar, men härligt var det. Jag älskar att kratta! Nu är hela trädgården alldeles nykammad och jag kan riktigt känna hur skön den känner sig efter att ha blivit "kliad" hahaha. Planterade supersöta ranunklar i en hink att ha på bron. Jag tyckte det var roligt att hitta ett alternativ till penséerna och ranunkel tål också den lite frost. Vi har dock haft kalla nätter så jag har ställt in den i hallen och sagt gónatt när vi gått och lagt oss. Vore synd att riskera något när den är så fin.


Ranunkel 1.jpg




































Är den inte väldigt söt! Jag tyckte jag fick till en bra färgblandning.








Krokus.jpg




















Här växer söta krokusar på rad. Vi hade tidigare en slipers runt en grusgång. Krokusarna växte längs kanten på slipersen. Numera är det mitt i gräset. Ser lite roligt men sött ut.

Jag har också bytt ut mina gamla slitna tygremsor på cykelhjulet. Nu är det sommarfint och fladdrar vackert i vinden.



Vindsnurra.jpg


















Imorgon spelar maken final med bandet på Arbetsrocken. De gick ju vidare i andra chansen för några veckor sedan. Vi ska ha en liten "förfest" hemma hos oss innan vi tar bussen till stan. Det ska bli riktigt roligt, vi blir nog närmare 15 pers. Hoppas det blir riktigt röjigt när de spelar så att de har chans på vinst.

Måste bara reta upp mig lite också innan jag slutar. I går kväll såg jag en reklam på tv som tog priset. En ny bodylotion från Nivea som "gör din kropp både slankare och fastare"!!! Fy faaan vilket jävla bull-shit!! Hur kan de få göra sån reklam, borde vara förbjudet. Det fattar väl vilket pucko som helst att man inte blir smal av en hudkräm. GRRRR va arg jag blir!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 25 november 2010 19:32

Gudars skymning så underbart det var i Göteborg härom veckan! Jag var där med jobbet på en mässa i fyra dagar. Självklart passade vi på att shoppa också OCH att besöka Prickig katt. En uuuuuuuunderbar affär med en fantastisk människa i form av kvinna...

Av Maria - 9 november 2010 18:19

...av lycka!!!! Har idag blivit ägare till förmodligen världens finaste, coolaste, härligaste väska! En "äkta" Persilja är det!!!! Det ni! Min fjärde i ordningen faktiskt och jag tycker att den slår alla rekord. Kommer definitivt bli favoriten. Den k...

Av Maria - 28 oktober 2010 20:20


Glömde berätta att jag även hade den finaste av klänningar på idag. Ett bra bak kräver sin klänning.      ...

Av Maria - 28 oktober 2010 20:04


Ikväll har jag bakat de finaste grahamsbullar ett öga har skådat. Om de dessutom är goda är det ett extra plus.        Grahamsbullar ( 10 st i receptet men jag gjorde 20 på en sats. De blev lagom stora) Det här behöver du: 50 g jäst 25 ...

Av Maria - 24 oktober 2010 16:26

Det minsta rummet i vårt hus är det jag är mest nöjd med faktiskt. Jag skulle nog inte passa att ha ett hus med massor av stora rum. Det blir på något vis så kalt och omysigt. Det minsta rummet är vårt sovrum och består i stort sett bara av en stor s...

Ovido - Quiz & Flashcards