Lucias

Alla inlägg den 25 mars 2008

Av Maria - 25 mars 2008 19:45

Jag blir så väldigt nostalgisk ibland när jag tittar på alla våra foton från semestrar, julfirande, födelsedagar och alldeles vanliga vardagsbilder. Häromdagen satt jag och bläddrade i både album och bland lösa bilder (mest sådana faktiskt...hrm) när jag hittade den här underbara bilden.


DSC00539.JPG













Det här är våra barn för...jaa vad ska man tro fem sex år sedan. Alltid höll de på och tokade sig, klädde ut sig och hittade på de mest fantastiska lekar. Idag är de här småfisarna (från vänster) snart 11 år, 13 år och snart 15 år. Vet inte vad det här var för tillfälle men det var förmodligen en vanlig vardag på sommarlovet. Fram med superhjältekläderna och kalsonger och trosor på huvudet blir jättesnyggt!!

Minns ett annat tillfälle när pojkarna var rätt små. De var inne på äldsta sonens rum och låg i sängen bland massor av gosedjur och fönstret var öppet. Jag tyckte det drog kallt och ville stänga. Höga protester fick jag då.
- Nej nej stäng inte. Vi leker att vi är morötter och ligger i kylskåpet. Gosedjuren är andra grönsaker.

Ja men självklart måste det vara lite kallt i ett kylskåp. De visade mig vilka gosedjur som var sallad och rädisor och tomater med stor entusiasm. De var så himla kreativa och påhittiga. Jag kan sakna det där ibland när jag ser bilder från den tiden. Men självklart är det lite enklare med större barn och de kan vara kreativa och påhittiga nu också...men ändå....

Skapa flashcards