Lucias

Alla inlägg den 14 mars 2008

Av Maria - 14 mars 2008 20:00

Så har man fått vara den där tråkiga mamman som säger nej nej nej. Jag tror jag berättat tidigare att sonen började på en ny skola i höstas, en friskola med inriktning mot idrott och hälsa. Flera av hans gamla klasskompisar bytte också så det blev inte så många kvar i den gamla skolan. Hur som helst så har han fått flera nya kompisar som han gärna umgås med vilket jag tycker är jätteroligt. Det verkar vara fina och skötsamma killar ( hör ni vilken pensionär jag låter som nu fniss). I kväll efter middagen skjutsade jag honom till en av killarna. Eftersom sonen umgås speciellt mycket med honom så följde jag med in och hälsade på hans föräldrar och blev kvar ett bra tag och pratade med kompisens mamma. En jättetrevlig och gullig mamma. Nu var det så att det var en kompis till där som den första kompisen skulle sova hos. Jag bestämde med mamman att hon skulle skjutsa killarna dit de skulle sova och min son skulle följa med dit (det är i stan). Vi bestämde också att jag skulle hämta sonen vid 22-tiden. Efter ett par timmar ringer sonen till mig och säger att han också vill sova där. Jag blir väldigt tveksam eftersom jag inte alls träffat den kompisens pappa som de var hos. Pappan var dessutom inte hemma men väl storebror i 15-16-års åldern. Jag ville gärna prata med pappan men det visade sig att han inte skulle komma hem förrän i morgon. Då drog jag öronen åt mig direkt och sa att det här måste jag fundera över en stund och ringa upp igen. Här kan man tycka att jag skulle sagt nej direkt och därmed basta. Anledningen till min tvekan ändå var att jag på något sätt litar på den första kompisens föräldrar eftersom deras son fick sova där trots att de var ensamma. De har dessutom känt varann sedan flera år tillbaka. Jaa hur gör man? Jag ringde sonens pappa och han sa direkt att han inte tyckte det var någon bra idé. Sonen var grymt besviken och sur när jag ringde upp igen och sa nej. "Alla andra får ju" "Nu vill jag sova hos pappa istället" bla bla bla. Fick jag höra. Jag berättade så klart att pappa minsann också sagt nej så det skulle inte bli något bättre där hemma. Vojne vojne ska den här tiden börja nu???
Men jag fick i alla fall sonen att skratta lite i telefonen innan vi la på. Jag skrattade och sa att precis så där sa jag också när jag var i din ålder "alla andra får utom jag".
Så just nu ligger man väl inte på plus direkt. Det värsta är att jag måste ge mig ut i bilen så sent. Jag är kvällstrött ju!

Sova över.jpg 


Ibland kan det vara roligt att sova över hos någon kompis

Skapa flashcards