Lucias

Direktlänk till inlägg 12 mars 2008

18:07 hemma i köket

Av Maria - 12 mars 2008 20:03

Maken ska iväg och repa med bandet och jag ska storhandla när följande lilla episod utspelar sig.

Maken: - Näe nu måste jag gå på toa innan jag drar.

Jag: - Det är inte att rekommendera. Finns inget papper.

Maken (lite hoppfullt glad): - Jojomensan det finns en rulle på micron....nehe??

Jag (snabbt): - Har jag redan använt på lunchen.

Maken (lätt panikslagen irrandes i köket): - Men va faaan finns det inte ens en liten servettjävel i det här huset!!!!

Jag (kolugn): - Näe.

Jag (kolugnt igen): Men det finns en påse bomull på toan.

Maken (ännu mer stressad): - Man kan väl inte torka sig i röven med bomull heller!!!!!

Jag (kolugnt än en gång): - Joo om man blöter den lite.

Maken: - Ja där talar du av egen erfarenhet hör jag.

Vi brister ut i värsta skrattet och till sist hittar vi en liten öppnad förpackning pappersnäsdukar i ett av köksskåpen.
Sedan var det verkligen dags att storhandla.


Toalettrulle.jpg

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 25 november 2010 19:32

Gudars skymning så underbart det var i Göteborg härom veckan! Jag var där med jobbet på en mässa i fyra dagar. Självklart passade vi på att shoppa också OCH att besöka Prickig katt. En uuuuuuuunderbar affär med en fantastisk människa i form av kvinna...

Av Maria - 9 november 2010 18:19

...av lycka!!!! Har idag blivit ägare till förmodligen världens finaste, coolaste, härligaste väska! En "äkta" Persilja är det!!!! Det ni! Min fjärde i ordningen faktiskt och jag tycker att den slår alla rekord. Kommer definitivt bli favoriten. Den k...

Av Maria - 28 oktober 2010 20:20


Glömde berätta att jag även hade den finaste av klänningar på idag. Ett bra bak kräver sin klänning.      ...

Av Maria - 28 oktober 2010 20:04


Ikväll har jag bakat de finaste grahamsbullar ett öga har skådat. Om de dessutom är goda är det ett extra plus.        Grahamsbullar ( 10 st i receptet men jag gjorde 20 på en sats. De blev lagom stora) Det här behöver du: 50 g jäst 25 ...

Av Maria - 24 oktober 2010 16:26

Det minsta rummet i vårt hus är det jag är mest nöjd med faktiskt. Jag skulle nog inte passa att ha ett hus med massor av stora rum. Det blir på något vis så kalt och omysigt. Det minsta rummet är vårt sovrum och består i stort sett bara av en stor s...

Skapa flashcards