Lucias

Direktlänk till inlägg 9 mars 2008

Födelsedagskalas i El Stockholmo

Av Maria - 9 mars 2008 20:06

Sonen och jag var till Stockholm fredag till lördag och grattade kusin P som fyllde 17 år. Det är inte klokt så stor han blivit. Jag var ju 17 själv nyss : ) Det blev en intensiv men rolig helg. Huset fullt av både släkt och vänner som sov över. Syrran lagade till ett litet lamm som bäade så ynkligt innan det vart skjuts in i ugnen. Ett skämt så klart och det kan hända att jag var lite dryg där vid matbordet eftersom jag inte äter kött. Händer aldrig annars eftersom jag tycker att det är upp till var och en vad man äter. Men lite roligt var det : ). Syrran lagade inte bara till det lilla lammet utan även en härlig lax som var enbart glad över att bli uppäten. Quinoasallad, hummus och guacamole blev det också. Mat att bli lycklig av! Heja syrran du är bara bäst på  matlagning!


Buffetallrik.jpg

















Min härliga mattallrik i lördags. Kom tillbaka till mig!! Lax, quinoasallad, grillad halloumi, hummus och guacamole mmmmmmm.....


Quinoasallad.jpg

















En quinoasallad fantastico!!! Och ser ni skålen? Den är från min favvoaffär i Washington som heter Antropologie. Vill ha absolut ALLT därifrån. Nå ja nästan allt då.


Philip 17 år.jpg

















Älskade finaste P som fyllde 17 år i lördags!! Syrran hade tyvärr bara 15 ljus att sätta i tårtan. Men det fick gå ändå.



Kungsängsliljor.jpg
























Ursöta Kungsängsliljor vajade i kruka på syrran och svågerns bro. Ååååå jag längtar tills mina egna kungsängsliljor tittar upp ur jorden det är min absoluta favoritvårlök!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 25 november 2010 19:32

Gudars skymning så underbart det var i Göteborg härom veckan! Jag var där med jobbet på en mässa i fyra dagar. Självklart passade vi på att shoppa också OCH att besöka Prickig katt. En uuuuuuuunderbar affär med en fantastisk människa i form av kvinna...

Av Maria - 9 november 2010 18:19

...av lycka!!!! Har idag blivit ägare till förmodligen världens finaste, coolaste, härligaste väska! En "äkta" Persilja är det!!!! Det ni! Min fjärde i ordningen faktiskt och jag tycker att den slår alla rekord. Kommer definitivt bli favoriten. Den k...

Av Maria - 28 oktober 2010 20:20


Glömde berätta att jag även hade den finaste av klänningar på idag. Ett bra bak kräver sin klänning.      ...

Av Maria - 28 oktober 2010 20:04


Ikväll har jag bakat de finaste grahamsbullar ett öga har skådat. Om de dessutom är goda är det ett extra plus.        Grahamsbullar ( 10 st i receptet men jag gjorde 20 på en sats. De blev lagom stora) Det här behöver du: 50 g jäst 25 ...

Av Maria - 24 oktober 2010 16:26

Det minsta rummet i vårt hus är det jag är mest nöjd med faktiskt. Jag skulle nog inte passa att ha ett hus med massor av stora rum. Det blir på något vis så kalt och omysigt. Det minsta rummet är vårt sovrum och består i stort sett bara av en stor s...

Skapa flashcards