Lucias

Alla inlägg den 13 februari 2008

Av Maria - 13 februari 2008 19:30

Jag skulle gärna säga att jag är en lustfylld människa (här menar jag inte lustfylld på ett sexuellt sätt) men kanske är jag bara rätt och slätt lat. Jag har väldigt svårt att förmå mig göra saker som inte är roliga.....eller om jag ska vara ärlig så gör jag dem inte helt enkelt. Det kan handla om allt från att städa till att göra saker på jobbet. Mitt motto vad gäller städning har alltid varit (och här kan ni fråga min mamma) att göra det när det känns roligt och så är det. Ingen i hela väääääärlden kan tvinga mig till att städa en bestämd veckodag bara för att det ska vara så. Näe ibland går det väääääldigt långt mellan dammsugningarna i det här huset. Torka golvet är väldigt tråkigt så det gör vi typ....aldrig eller jo en gång om året kanske. Damma är också VÄLDIGT tråkigt så det händer inte heller så ofta. Det går ju så bra att suga lite med dammsugaren på hyllorna mellan alla prylar...eller hur? Men någon gång varje månad känner jag att åååh nu vill jag städa. Då flänger jag fram med dammsugaren på våra tre våningar, skurar badrum och kök och lägger var sak på sin plats. Så länge ingen mår dåligt av det måste väl det vara det bästa. Maken verkar också glad över att jag inte är pedant.

Annat som är tråkigt är att köpa bh, jeans och skor. Shopping, som annars är väldigt lustfyllt för mig, är inte kul alls när det kommer till dessa plagg. Nä jag kan tvinga mig ner på stan för att nu bara måste jag ha ett par nya jeans och så kommer jag hem med två klänningar. Jag är en riktig kjol och klänningsmänniska (har alltid det över jeansen) och det finns ju maaaaaassor av fina klänningar som bara hänger där och väntar på att få följa med hem. Vem vill trängas i svettiga provrum med fjorton par jeans då????? När man kan bli hög av lycka på två klänningar!! Om jag tänker efter kan nog jeansen jag har duga ett tag till.

Jag vet faktiskt inte om jag vågar kalla mig för livsnjutare eller om jag som sagt bara är jävligt lat.

Ovido - Quiz & Flashcards