Lucias

Alla inlägg den 2 februari 2008

Av Maria - 2 februari 2008 19:38

Så var lördagsmiddagen klar. Bara att hugga in. Maken får se i bloggen vad han missar för han är på hockey i Globen och fotar våra Brynäspojkar som spelar mot Djurgården. Barnen och jag har haft en mysig dag. Hockeyträning för 13-åringen och hockeymatch i Sandviken för 10-åringen. Förlust med 4-0 så vi köpte lite tröstgodis med oss hem. Dottern var med sin kusin och kom hem på eftermiddagen strax efter mig och boysen. Dottern är inte mycket för godis men desto mer för skvallertidningar. Så för rättvisans skull åkte hon och jag till Konsum och inhandlade senaste nytt : ) Ikväll blir det chips och godis framför Göta kanal 2.

Lordagsmiddag1.jpg

















Lördagsmiddag i Lucias hus; potatisgratäng med mycket vitlök och grädde, kycklingfilé (quornfilé för mig) och en sallad. Och just ja, bearnaisen får jag inte glömma.

Av Maria - 2 februari 2008 19:34

Någon mer i detta avlånga land som bara har ett halvt kylskåp på en familj med fem personer där barnen knappast kommer att krympa och äta mindre i framtiden. GRRRRRRR!!!


Kylskap.jpg





















Luftigt kylskåp där det är otroligt lätt att ställa in matrester. Man behöver inte alls möblera om en kvart. Inte ramlar det ut grejer heller när man äntligen fått plats med allt och öppnar kylen nästa gång.

Ovido - Quiz & Flashcards