Lucias

Direktlänk till inlägg 20 januari 2008

Hemma hos barnen i Lucias hus

Av Maria - 20 januari 2008 18:33


Då var det dags igen för en vandring i Lucias hus. I huset finns tre barn. Lucias 13-årige son, bonusdottern 14 år och 10-årige bonussonen. De bor varannan vecka hos oss och varannan vecka hos sina andra föräldrar. Det innebär att maken och jag är ensamma varannan vecka. Tomt och längtigt men vi passar på att jobba lite längre då och hitta på nåt vuxenmys och vips så har veckan gått och huset fylls åter av liv och tusen prylar överallt. 


Dotterns rum med silverväggar och blått tak. Taket är kvar sedan maken och jag hade rummet som vårt sovrum.


Säng med stora kuddar att luta sig emot när hon tittar på tv:n som sitter i taket framför.


Där har vi tv:n. Hon är den enda av barnen som har tv och dvd på rummet eftersom hon äääääääskar att titta på film och har typ sett allt.


Fina dörrknoppar från Indiska på rödmålade garderobsdörrar.



13-åringens rum. Tjaa vad ska man säga, samma toner som i många andra rum : )


Mitt emot sängen står skrivbordet.






Välbekant spegel från Ikea att kolla frissen i. Spegelbilden avslöjar vilket som är vårt favvohockeylag!! 



Alla dumma mardrömmar bort med er....

10-åringen fick nyrustat i somras då hans tak höll på att rasa in. Nytt golv, nya väggar och gammalt brädtak som togs fram och målades vitt. Det blev en storrensning från hans då knökfulla rum av leksaker. Nu är det nästan tomt.

En gammal sekretär som borde målas står under loftsängen. Används mest som avstjälpningsplats.

Här ska inte heller några onda drömmar få någon plats.

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 25 november 2010 19:32

Gudars skymning så underbart det var i Göteborg härom veckan! Jag var där med jobbet på en mässa i fyra dagar. Självklart passade vi på att shoppa också OCH att besöka Prickig katt. En uuuuuuuunderbar affär med en fantastisk människa i form av kvinna...

Av Maria - 9 november 2010 18:19

...av lycka!!!! Har idag blivit ägare till förmodligen världens finaste, coolaste, härligaste väska! En "äkta" Persilja är det!!!! Det ni! Min fjärde i ordningen faktiskt och jag tycker att den slår alla rekord. Kommer definitivt bli favoriten. Den k...

Av Maria - 28 oktober 2010 20:20


Glömde berätta att jag även hade den finaste av klänningar på idag. Ett bra bak kräver sin klänning.      ...

Av Maria - 28 oktober 2010 20:04


Ikväll har jag bakat de finaste grahamsbullar ett öga har skådat. Om de dessutom är goda är det ett extra plus.        Grahamsbullar ( 10 st i receptet men jag gjorde 20 på en sats. De blev lagom stora) Det här behöver du: 50 g jäst 25 ...

Av Maria - 24 oktober 2010 16:26

Det minsta rummet i vårt hus är det jag är mest nöjd med faktiskt. Jag skulle nog inte passa att ha ett hus med massor av stora rum. Det blir på något vis så kalt och omysigt. Det minsta rummet är vårt sovrum och består i stort sett bara av en stor s...

Ovido - Quiz & Flashcards