Lucias

Direktlänk till inlägg 13 januari 2008

Hemma hos Lucia

Av Maria - 13 januari 2008 18:47

Shit va trist alldeles nyss när jag skrivit och lagt upp flera bilder så blev det nåt vajsing så programmet stängdes ner och allt jag gjort försvann. Så nu måste jag börja om från början. Hå hå ja ja. Jo i dag så kom äntligen det jag väntat på, solen! Hela huset badade i ljus och det var så roligt att fota när det inte bara blir "levandeljusmysstämning". Jag är lite trött på det just nu och vill ha vårljus och krispig stämning. Vårt hus är byggt på 30-talet och är inte stort, 130 kvadrat på tre våningar. Då är inte källaren inräknad. Vi byggde på en våning för fem år sedan när vi behövde ett till sovrum. Så allra högst upp huserar maken och jag nu för tiden. Jag börjar med en visning av köket.



Här är köket sett från stora hallen.



Våra oranga luckor är urgamla som vi tagit bort listerna på och lämnat i för lackering för några år sedan. Vi har inte tröttna  på färgen än : )




En närmar titt på den alltid överfulla köksbänken. Man får knappt plats att laga mat.



Vi är väldigt förtjusta i rött, rosa och orange. Det kanske märks.



Vi rev en vägg i köket och fick fram murstocken. Den kaklade vi in på det här viset. Det var så svårt att välja färg så vi tog alla dom hade : )


 Jag har alltid haft svårt med gardiner så numera är det här mina köksgardiner över bänken. Julpynt från USA som jag köpte när syrran bodde där.



Även de här små sötnosarna från Indiska får agera köksgardin.



Här samsas lite smått och gott i porslin och glasväg. Och nej det blir inte dammigt för vi använder det mesta regelbundet. Jag är ett stort fan av öppna hyllor.



Det här lilla skåpet sitter på väggen i stora hallen mellan köket och lilla hallen. Skåpet är fullt av snapsglas. Ja vi dricker ju snaps så himla ofta ; ) så det behövs ett eget skåp.



Det här är det vi kallar för stora hallen. Till vänster ligger vardagsrummet och till höger syns trappan till övervåningen.

Jag tror det får räcka nu. Vill ju inte tråka ut mina läsare. Vilken dag som helst kan det komma fler bilder från andra delar av huset. Håll utkik!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 25 november 2010 19:32

Gudars skymning så underbart det var i Göteborg härom veckan! Jag var där med jobbet på en mässa i fyra dagar. Självklart passade vi på att shoppa också OCH att besöka Prickig katt. En uuuuuuuunderbar affär med en fantastisk människa i form av kvinna...

Av Maria - 9 november 2010 18:19

...av lycka!!!! Har idag blivit ägare till förmodligen världens finaste, coolaste, härligaste väska! En "äkta" Persilja är det!!!! Det ni! Min fjärde i ordningen faktiskt och jag tycker att den slår alla rekord. Kommer definitivt bli favoriten. Den k...

Av Maria - 28 oktober 2010 20:20


Glömde berätta att jag även hade den finaste av klänningar på idag. Ett bra bak kräver sin klänning.      ...

Av Maria - 28 oktober 2010 20:04


Ikväll har jag bakat de finaste grahamsbullar ett öga har skådat. Om de dessutom är goda är det ett extra plus.        Grahamsbullar ( 10 st i receptet men jag gjorde 20 på en sats. De blev lagom stora) Det här behöver du: 50 g jäst 25 ...

Av Maria - 24 oktober 2010 16:26

Det minsta rummet i vårt hus är det jag är mest nöjd med faktiskt. Jag skulle nog inte passa att ha ett hus med massor av stora rum. Det blir på något vis så kalt och omysigt. Det minsta rummet är vårt sovrum och består i stort sett bara av en stor s...

Ovido - Quiz & Flashcards